تفاوت-ری-اکت-و-انگولار

تفاوت ری اکت و انگولار

🕓 زمان مطالعه: 3 دقیقه

تفاوت ری اکت و انگولار

در این مقاله میخواهیم در رابطه با تفاوت ری اکت (react) و انگولار (angular) برای شما توضیح دهیم تا شما کاربر عزیز بتوانید به درستی مفهوم این دو را با هم بدانید.

در حوزه ی برنامه نویسی معمولا مهارت داشتن در تکنولوژی های react و angular بسیار کاربرد دارد و افرادی که در این زمینه فعالیت دارند همیشه این مورد برایشان پیش می آید که کدام یک از این دو بهتر است و چه فرقی با هم دارند.

قبل از هر چیزی گفتن اینکه کدام یک بهتر است کاملا اشتباه است و افرادی که به این کار علاقه مند هستند میدانند که هر شخص نسبت به علاقه خود انتخاب می کند. در حوزه برنامه نویسی واسه انتخاب زبان برنامه نویسی، فریمورک، لایبرری و … باید بنا به معیار هاتون عمل کنین و یکی از اونا رو انتخاب کنین. مثلا ممکنه برا شخصی بازار کار مهم باشه، واسه یه نفر محبوبیت اون تکنولوژی مهم باشه، واسه یکی آسون بودن، واسه یه نفر دیگه سرعت توسعه و …

یک تعریف مختصر درباره ری اکت و انگولار بدهیم :

react

یا همان react یکی از کتابخونه های جاوا اسکریپت است که توسط فیسبوک ارائه شده است. ری اکت محبوب ترین کتابخانه UI در زمان کنونی است و هزاران وب سایت از آن استفاده کرده اند. این فریمورک از زبان جاوا اسکریپت به عنوان زبان اصلی خود استفاده می کند و می تواند در بسیاری از سیستم عامل ها از جمله وب، اندروید، iOS و حتی VR اجرا شود.

ویژگی های React js

به دلیل ساختار قابل انعطاف و مقیاس پذیری که دارد برای کاربردهای بزرگ مقیاس مناسبی است. کتابخانه غنی جاوا اسکریپت توسعه دهندگان از سراسر جهان در تلاش هستند تا ویژگی های قابل توجهی را شامل شوند. قابلیت استفاده مجدد از کد: توسعه دهندگان را قادر می سازد تا هنگام کار بر روی پروژه از اجزای کد سطوح مختلف استفاده کنند.

تفاوت ری اکت و انگولار

تفاوت ری اکت و انگولار

Angular

Angular یکی از فریمورک های قدرتمند جاوا اسکریپت هست که تو سال 2010 توسط شرکت Google ارائه شد. انگولار از تایپ اسکریپت به عنوان زبان اصلی خود استفاده می کند و همچنین قادر به اجراء روی گستره بزرگی از سسیتم عامل هاست.

ویژگی های Angular:

به دلیل دارا بودن اجزای مجهز، دسترسی آسان تری را فراهم می کند. انگولار چندین الگو را در اختیار دارد تا با ارائه و پیشنهاد برخی از نماهای UI را بسیار سریعتر ایجاد می کند. برنامه در اینجا به چند قسمت تقسیم می شود که آزمایش را آسان تر می کند.

توسعه دهندگان Front-end از چارچوب هایی مانند Angular یا React برای ارائه و دستکاری موثر داده ها استفاده می کنند. Angular به روز شده در مقایسه با نسخه قدیمی Angular بسیار کارآمدتر است به ویژه عملکرد اصلی به ماژول های مختلف منتقل شد. به همین دلیل است که بسیار سریع و روان در مقایسه با قدیمی تر می شود. CLI زاویه ای به تازگی اضافه شده است. با استفاده از آن بسته ، می توانید یک داربست برای پروژه انگولار  خود ایجاد کنید.

در انگولار به دلیل معماری پیچیده ای که توسط انگولار اعمال می شود مقیاس پذیری در آن بهتر است. در React، بیشتر کارها بر عهده توسعه دهنده است و مقیاس پذیری در آن ضعیف تر است.

شباهت ری اکت و انگولار

هم ری اکت و هم انگولار هر دو جامعه عظیمی از برنامه نویسان و توسعه دهندگان را به عنوان جامعه برای خود دارند. React و Angular هر دو متن باز هستند. هم ری اکت و هم انگولار یک معماری شبیه MVC را ارائه می دهند و هر دوی آنها به شما این امکان را می دهند که از تایپ اسکریپت برای توسعه استفاده کنید. سرانجام، هر دوی آنها کامپوننت محور هستند و این تقریباً با بقیه فریمورک های UI موجود در بازار (Vue ، Flutter و غیره) سازگار است.

افزودن نظر

فیلدهای ستاره دار الزامی می باشد.