بک-لیک-اسپم3

بک لینک اسپم چیست؟

🕓 زمان مطالعه: 4 دقیقه

بک لینک اسپم چیست؟

بک لینک های اسپم به اندازه کل اینترنت قدمت دارند. اگر لینک های اسپم را بخواهیم در یک جمله تعریف کنیم، باید بگوییم لینک های بی کیفیتی که فقط به قصد گرفتن رتبه در سایت های دیگر قرار داده می شوند.

بک لینک های اسپم

عبارتند از پست های وبلاگی و محتوای پست مهمان ضعیف، وبلاگ های تگ پستی، خرید بک لینک، مزرعه لینک، محتواهای ضعیف، بوکمارک ها و فرم های شبکه های اجتماعی و کامنت های وبلاگ هستند.

گوگل در سال های اخیر، بسیار هوشمندتر شده است. و اکنون بسیاری از این بک لینک های نا خواسته را نادیده می گیرد. به همین دلیل است که بک لینک های اسپمی که ذکر کردیم تقریبا هیچ اعتبار و ارزشی را منتقل نمی کنند.

تفاوت اصلی بک لینک خوب و بد در کیفیت وب سایتی است که آن لینک را قرار می دهد. بعضی اوقات به راحتی می توانید بک لینک بد را پیدا کنید، گاهی اوقات هم باید خود وب سایت را بررسی کنید تا بفهمید که آیا بک لینک می تواند روی وب سایت شما تاثیر منفی بگذارد یا خیر. برای از بین بردن لینک های اسپم، شما در ابتدا باید این لینک های مخرب را شناسایی کرده و سپس با روش هایی که در ادامه معرفی می کنید، آنها را از بین ببرید.

لینک سازی اصولی

لینک‌سازی درست و اصولی یکی از مهم‌ترین بخش‌های سئو و بهینه سازی وب سایت می باشد. گاهی اوقات به علت عدم تجربه و دقت کافی متخصص سئو، لینک‌های اسپم و بی‌ کیفیت برای وب سایت تولید می‌شوند، این بک لینک‌ها در مرور زمان قدرت سئو سایت شما را نابود می‌ کنند.

نکته: لینک‌هایی که کیفیت پایینی دارند یا به روش نادرست و در زمان‌بندی غیر اصولی تولید می‌ شوند، بک لینک اسپم نام دارند،

در مسیر لینک سازی وب سایت باید مراقب عدم ایجاد این دسته از لینک‌ها باشید و همچنین در دوره‌های زمانی مشخص با بررسی بک لینک‌ های وب سایتتان، بک لینک‌ های ایجاد شده برای وب سایتتان را کنترل نمایید که در تله سئو منفی ایجاد شده توسط رقبا دچار نشوید.

روش های تشخیص بک لینک اسپم

سایت های تازه تاسیس شده که با هدف کسب بک لینک ایجاد شده اند:

اگر یک وب سایت دارای تعداد زیادی مقاله است که فاقد انسجام است، احتمالاً راه اندازی وب سایت فقط به منظور لینک دادن سایر وب سایت ها است. اگر وب سایت یک سایت وردپرس باشد، بیشتر اوقات از تم های پیش فرض وردپرس مانند TwentyEleven استفاده می شود. این وب سایت ها معمولاً از سایت های دیگر لینک ندارند یا بخشی از یک شبکه پیوند غیر عادی هستند که فقط برای لینک دهی به سایت های بزرگتر ایجاد شده اند.

بک لیک اسپم

کامنت بک لینک

اگر صاحب سایتی باشید، احتمالا با کامنت هایی رو به رو شده اید که درون آنها لینک قرار داده شده است و هیچ ارتباطی با موضوع سایت و صفحه شما ندارند. این کامنت ها در اصل ربات هایی هستند که فرم های نظر وب سایت شما را پر می کنند. فریب این کامنت ها را نخورید، به دلیل اینکه داشتن این نظرات اسپم یک فاکتور منفی برای سئو سایت شما محسوب خواهد شد.

هدف از لینک سازی

همانطور که قبلا هم گفته شد، هدف از لینک سازی بهبود اعتبار و رتبه سایت است. اما این کار باید به قدری طبیعی انجام شود، که گوگل متوجه قصد اصلی شما نشود. برخی از لینکها، تنها با هدف افزایش ترافیک سایت ساخته می شوند. در این شرایط گوگل این لینک را به عنوان بک لینک اسپم شناسایی می کند. چرا که هیچ ارزش اضافه ای برای کاربران ندارد.

ساختار لینک

ساختار لینک معمولاً با هدف از ایجاد آن مرتبط است. به عنوان مثال، اگر لینک وب سایت شما در کامنتهای یک وبلاگ، بدون هیچ توضیح اضافه و مرتبطی قرار بگیرد، از نظر گوگل لینک مخرب و اسپم خواهد بود.

نوع لینک

اگر Google متوجه شود که شما در حال استفاده از یک لینک مانند صفحه اصلی در همه سایت های دیگر هستید. قطعا آن مخرب محسوب می شود. بنابراین به هیچ وجه از یک یا دو لینک ثابت برای لینک سازی در سایت های دیگر استفاده ننمایید.

بک-لیک-اسپم1

اهمیت حذف لینک های اسپم یا مخرب

شایع ترین اثر لینک های مخرب در یک سایت، کاهش رتبه صفحاتی است که از آن ها برای لینک سازی استفاده می شود. مسئله ای که معمولا هیچ وبمستری به آن علاقه ندارد. البته در شرایط بدتر، در صورتی که تعداد این لینک ها بیش از حد باشند یا سئوکار سایت از این سبک لینک سازی دست بر ندارد، جریمه بدتری اعمال شده است که آن هم حذف شدن از فهرست ایندکس گوگل است!

چگونه تعیین کنیم که کدام لینک ها اسپم هستند؟

به هر یک از لینک های خارجی نگاه کنید تا ببینید که از کجا آمده اند. بک لینک هایی که از سایت هایی با اعتبار بالا و مرتبط با موضوع سایت شما ایجاد شده است را نگهداشته و موارد دیگر را حذف کنید.  اگر پیوندهای شما از هر یک از انواع سایتهای زیر ایجاد شده باشند، به احتمال زیاد اسپم هستند و باید حتما حذف شوند:

  • سایت‌هایی با محتوای نامناسب و غیر اخلاقی
  • سایت هایی که توسط گوگل ایندکس نشده اند
  • سایتهایی با هشدار ویروس یا بدافزار
  • سایتهایی که دارای گواهینامه ssl نیستند
  • سایت هایی که عمر دامنه آنها خیلی کم است
  • سایت های با ترافیک بسیار کم
  • سایتهایی که تعداد لینک های خارجی آنها بسیار زیاد است
  • سایت‌های غی مرتبط از نظر موضوع با سایت شما

افزودن نظر

فیلدهای ستاره دار الزامی می باشد.