کارهایی که قبل از طراحی وب سایت باید انجام دهیم

ویژگی های بهترین شرکت طراحی سایت

🕓 زمان مطالعه: 3 دقیقه

طراحی وب سایت امروزه اهمیت بسیاری در بین کسب و کارها و مشاغل پیدا کرده است. به همین دلیل کسانی که نیاز به طراحی سایت دارند تلاش می کنند شرکت هایی را برای این کار انتخاب کنند که بهترین باشند. اما نکته ای که در این زمینه اهمیت ویژه ای دارد کیفیت است. موارد زیر در کیفیت سایت ها اثر می گذارند.

  • زیبایی وب سایت
  • برنامه نویسی سایت و پایگاه داده
  • کاربری مناسب وب سایت
  • سرعت بارگذاری وب سایت
  • امنیت وب سایت
  • بهینه سازی و سئو سایت
  • پشتیبانی مناسب

مواردی که در ادامه مطلب به آن اشاره می کنیم لطفا قبل از بستن هر گونه قرارداد در نظر بگیرید.

1-بررسی واقعی بودن شرکت طراحی سایت

متاسفانه امروزه افرادی سودجو به طور فردی اقدام به طراحی سایت می کنند. و خود را تحت عنوان شرکت های بزرگ معرفی می کنند. در حالی که طراحی وب سایت یک کار تیمی است و معمولا هر فرد قسمتی از کار را انجام می دهد. مثلا قسمت ظاهر سایت تحت نر متخصصان UI و قسمت کدنویسی آن توسط متخصصان پایگاه داده و برنامه نویسی انجام می شود.

2-نمونه کارهای شرکت طراحی سایت

سوابق و نمونه کارهایی که شرکت ها ارائه می دهند معمولا یکی از راه های شناخت عملکرد و مهارت های آن تیم است. بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم قبل از همکاری از شرکت ها بخواهید نمونه کارهای خود را برای شما ارسال کنند تا با کار آن ها نیز بیشتر آشنا شوید.

3-به همه ی وب سایت های صفحه اول گوگل اعتماد نکنید

نکته ی قابل توجه دیگر این است که بر خلاف نظر عموم مردم همه ی وب سایت های صفحه ی اول گوگل با کیفیت و قابل اعتماد نیستند. ممکن است شرکتی با بهینه سازی مناسب در صفحه ی اول گوگل قرارا گرفته باشد. که این موضوع به این معنی نیست که کیفیت و کارایی آن نیز مناسب است. گاهی حتی این مسئله یک نکته منفی به حساب می آید. شرکت هایی که در صفحه ی اول گوگل قرار دارند به علت درخواست زیاد برای کار برای سایت های معمولی قیمت های زیادی را در نظر می گیرند. و همچنین به علت حجم زیاد مشتریان خدمات پشتیبانی ضعیفی ارائه می دهند.

4-از شرکت طراحی سایت در مورد زبان های برنامه نویسی و تکنولوژی های مربوطه سوال کنید

دنیای طراحی وب سایت به طور مرتب در حال تغییر است. و هر چند سال شاهد ظهور تکنولوژی جدیدی هستیم. در دو دهه ی گذشته HTML و CSS و همچنین زبان جاوا اسکریپت و کتابخانه های آن به دنیای وب کمک بسیاری کرده است. و موجب زیبایی هرچه بیشتر وب سایت ها شده اند. از طرف دیگر استفاده از زبان های برناه نویسی مانند #PHP، C ، پایتون در کنار استفاه از دیتابیس های مناسب و قدرتمندی مانند:SQL،Oracle db موجب بهبود وضعیت وب سایت ها شده است.

5- قیمت طراحی سایت

قیمت و هزینه طراحی وب سایت به عوامل متعددی بستگی دارد. از جمله سیاست های آن شرکت،تعداد پرسنل و هزینه های طراحی. همه ی شرکت هایی که قیمت بالایی در نظر می گیرند کیفیت لازم را ارائه نمی دهند. البته این نکته را هم باید در نظر داشت که اکثر شرکت هایی که هزینه ی کمی دریافت می کنند وب سایت هایی با کیفیت پایین به شما تحویل می دهند. به خصوص اگر در مواردی به تبلیغ طراحی سایت کمتر از 1.000.000 تومان برخورد کردید بدانید که به احتمال زیاد کیفیت وب سایت های آن شرکت خوب نیست.

6-سئو را جدی بگیرید

سئو و بهینه سازی سایت از جمله مهمترین پارامترهایی است که باید در نظر بگیرید و به آن اهمیت دهید. فقط داشتن یک وب سایت مناسب برای کسب و کار شما کافی نیست. لازم است وب سایت شما هنگام جستجوی کلمات کلیدی در نتایج جستجوهای مردم دیده شود. بنابراین سئو اهمیت ویژه ای دارد و یکی از ویژگی های شرکت های قدرتمند طراحی وب سایت این است که خدمات سئوی با کیفیت به شما ارائه دهد. و ظرف مدتی وب سایت شمارا به صفحات اول و دوم گوگل برساند. وب سایت شما در نتایج جستجو ها بسیار اهمیت دارد نه تنها بازدید شمارا بالا می برد بلکه سبب رونق کسب و کارتان نیز می شود.

7-توجه به مقالات نوشته شده شرکت طراحی سایت

قسمت وبلاگ شرکت های طراحی سایت را بررسی کنید و حتما به آن سر بزنید. مقالات را از نظر کپی بودن بررسی کنید. مقالات سایت ها نشان دهنده ی طرز فکر کارکنان و نویسندگان شرکت و حرفه ای بودن آن ها است. اگر شرکتی وقت کافی برای نوشتن مقاله های جامع و مفید برای کاربران اینترنت صرف نکند و آن هارا کپی کند احتمالا ایت رفتار را برای طراحی سایت های خود نیز دارد.

8-استعلام از مشتریان شرکت طراحی سایت

از دیگر مواردی که می توان انجام داد استعلام از مشتریان شرکت است. سوال کردن در مورد کیفیت نحوه ی پشتیبانی و برخورد، خدمات سئو هزینه ها و قیمت و تکنولوژی های مورد استفاده.

9-ملاقات حضوری

ملاقات حضوری باعث می شود دو طرف شرایط و خواسته هایشان در زمینه مسائل فنی ، مالی ، پشتیبانی و غیره به درستی بیان شود و به نفع طرفین است. تا تعامل مناسب تری با هم داشته باشند. در این ملاقات ها مشتریان می تواند مدیران شرکت طراحی سایت را ببینند و خواسته و سوالات خود را مطرح کنند. و همچنین موجب ایجاد پیوند خوبی بین شما و شرکت طراح می شود. و فرآیند طراحی را بسیار تسهیل می نماید.

برچسب ها: بدون برچسب

افزودن نظر

فیلدهای ستاره دار الزامی می باشد.