ریدایرکت 301

راهنمای ایجاد ریدایرکت 301 و نحوه استفاده از آن

🕓 زمان مطالعه: 5 دقیقه

ریدایرکت 301 چیست؟

ریدایرکت 301 یک دستورالعمل تغییر مسیر دائمی هست که ترافیک وب سایت را به URL مورد نظر شما هدایت می کند. این یک کد وضعیت http است که توسط موتورهای جستجو به راحتی تفسیر و اجرا می گردد. بنابراین احتمالا دوستانه ترین روش تغییر URL وب سایت هست.

نکته قابل توجه در مورد ریدایرکت 301 این است که به شما کمک می کند تا تمام مقیاس های وزن دهی لینک و رتبه بندی URL قدیمی شما با گذشت زمان به URL جدید جمع آوری شود. بنابراین شما تلاش های قبلی سئو خود را از دست نخواهید داد رتبه بندی جستجو خود را بیشتر میکنید.

ریدایرکت 301 یک دستورالعمل هدایت همه جانبه به موتورهای جستجو می باشد که نشان می دهد URL وب سایت، و تمامی محتوای آن، برای همیشه به مکان دیگری در اینترنت منتقل گردیده است. مهم ترین نکته در اینجا دائمی بودن ریدایرکت 301 است.

در واقع ریدایرکت 301 روشی است برای ارسال بازدیدکنندگان وب سایت به یک URL زنده، درصورتی که آدرس اصلی آن ها در ابتدا حذف شده است. یک ریدایرکت باید به مرتبط ترین یا مشابه ترین صفحه زنده مربوط به صفحه دیگری باشد که دیگر به آن نیازی نداریم. این بهترین تجربه کاربری را برای بازدید کننده تضمین می نماید و به این معنی است که هر مقدار بک لینک به درستی هدایت می شود و با صفحه قدیمی از بین نمی رود.

از طرفی 301 یک کد وضعیت می باشد که یک سرور برای مرورگر شما ارسال می کند. این یکی از کدهای وضعیت احتمالی است. که احتمالا در مورد برخی از آن ها به گوشتان رسیده. کدهایی مانند 404 – پیدا نشد ، 403 – ممنوع و 500 – خطای سرور.

ریدایرکت 301

ریدایرکت 301

علت استفاده از ریدایرکت 301

در اینجا چند موقعیت وجود دارد که ممکن است بخواهید از ریدایرکت 301 استفاده نماید:

  • اگر وب سایت خود را سازماندهی مجدد یا تعمیرات اساسی کنید و مکان آن را برای همیشه تغییر بدهید.
  • اگر محتوای شما منقضی شده است. می خواهید کاربران را به مکان جدید هدایت کنید.
  • اگر در حال ادغام دو وب سایت در یک URL وب سایت جدید هستید.
  • اگر CMS خود را برای وب سایت خود تغییر داده اید یا سایت خود را به وردپرس منتقل نمایید.

تمام سناریوهای فوق ضروری است که شما ترافیک ورودی وب سایت را به مکان جدید، مکان مناسب هدایت می کنید. بنابراین بازدید کنندگان وب سایت شما می توانند به شما مراجعه نمایند. دلیل محکم دیگر استفاده از ریدایرکت 301 این است که تا 90-99 درصد از قدرت رتبه بندی جستجوی شما را حفظ می کنند. این بدان معنی است که هرگونه اشتراک اجتماعی، بک لینک و مرجعی که به URL قدیمی شما کمک می کند رتبه بهتری کسب نماید، به رتبه بندی URL جدید انتقال یابد.

ریدایرکت 301 نیز یک دستورالعمل کد وضعیت است که توسط گوگل به راحتی قابل درک می باشد. از فرایند ایندکس سازی وب سایت جدید و تمام صفحات جدید آن سریع تر و کارآمدتر پشتیبانی می کند. سایر هدایت ها ممکن است به راحتی توسط موتورهای جستجو خزیده و تفسیر نشوند. به همین دلیل است که 301 بهترین استفاده را دارد.

نحوه استفاده و ایجاد ریدایرکت 301

ممکن است مدتی طول بکشد تا موتورهای جستجو متوجه شوند که شما ریدایرکت 301 را انجام داده اید و مکان URL وب سایت خود را تغییر داده اید. به همین دلیل است که به شما توصیه می کنیم آن را در زمان مناسب اجرا کنید تا هیچ ترافیکی را از دست ندهید. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل ریدایرکت 301 را به دقت اجرا کنید تا از بروز اشکال فنی جلوگیری کند. چند روش برای اجرای تغییر مسیر 301 وجود دارد:

1- قرار دادن دستورالعمل ریدایرکت 301 را در هدر صفحه های URL قدیمی

اگر صفحه به زبان PHP ، Java یا سایر زبان های برنامه نویسی باشد. دستورالعمل ریدایرکت 301 در هدرهای هر صفحه منجر به اجرای موفقیت آمیز می گردد. با این کار ترافیک ورودی به مکان وب سایت جدیدی که در دستورالعمل کد وضعیت قرار داده شده هدایت می شود.

باید URL مقصد را در هدرهای پاسخ هر صفحه از URL قدیمی خود وارد نمایید. به این ترتیب، اگر کسی بخواهد آدرس URL یک صفحه خاص را از وب سایت قدیمی شما وارد کند. به طور خودکار به URL آنلاین جدید هدایت می گردد.

ریدایرکت 301

ریدایرکت 301

2- با وارد کردن htaccess به پرونده سرور خود

می توانید این کار را با دسترسی به دستوری به نام “Allow Override” در پرونده پیکربندی Apache انجام بدهید. وقتی وارد پوشه اصلی شدید، با استفاده از ویرایشگر متن به سبک UNIX، می توانید کد را ویرایش کنید.

برای اجرای موفقیت آمیز، باید FTP خود را باز کنید و وارد سرور وب سایت یا پنل مدیریت هاست شوید. سعی کنید سپس وارد پرونده htaccess در پوشه های روت خود شوید. معمولا فایل htaccess یک فایل مخفی می باشد بنابراین مطمئن شوید که مرورگر خود را قادر می سازد تا فایل های مخفی را مشاهده کند تا بتواند آن را مشاهده نماید. کدهای دستورالعملی که تحت این روش استفاده می کنید به شرح زیر است:

  1. تغییر مسیر یک صفحه واحد: RedirectPermanent / old-file.html / http: //www.domain.com/new-file.hml
  2. هدایت کل دامنه: RedirectPermanent / http: //new-domain.com/

سرور شما دستورالعمل کد ریدایرکت 301 شما را خط به خط می خواند. بنابراین بهتر است در انتهای کد خود یک خط خالی قرار دهید تا بسته بودن دستورالعمل شما نشان داده شود.

3- استفاده از افزونه های ریدایرکت 301 وردپرس

چندین افزونه وجود دارد که پیاده سازی ریدایرکت 301 را آسان می کند. به خصوص اگر از وردپرس استفاده می کنید. ما به شما توصیه می شود برای تنظیم هدایت ها از افزونه Yoast’s WordPress استفاده کنید. این یک روش ایمن برای استفاده است. زیرا توسط چندین توسعه دهنده مورد استفاده، آزمایش و اعتماد قرار می گیرد. برخی از افزونه های دیگری که می توانید استفاده نمایید:

  1. ریدایرکت 301: این یک “مدیر هدایت آسان” است که به شما کمک می کند هم 301 و هم 302 ریدایرکت را به راحتی وجود.
  2. Redirection : یک پلاگین ساده جهت استفاده و ریدایرکت که به شما کمک می کند تمام 404 خطا را ردیابی کنید. انتهای سایت را گره بزنید و ریدایرکت 301 را به راحتی تنظیم کنید.
  3. Simple 301 Redirects : این یک ابزار اوپن سورس است که مانند جذابیت کار می کند.

همیشه پس از پایان کار با راه اندازی ریدایرکت، توصیه می شود که مدتی را برای آزمایش وب سایت خود اختصاص دهید. شما می خواهید مطمئن شوید که دستورالعمل هدایت بدون مشکل کار می کند! پس از اجرای وب سایت، برخی از افراد را وادار کنید که به زودی از وب سایت شما دیدن کنند. اطمینان حاصل کنید که به خوبی کار می کند و می تواند حجم زیادی از ترافیک وب سایت را کنترل نماید.

برچسب ها: بدون برچسب

افزودن نظر

فیلدهای ستاره دار الزامی می باشد.