تفاوت-رپرتاژ-با-بک-لینک

تفاوت رپورتاژ با بک لینک چیست؟

🕓 زمان مطالعه: 5 دقیقه

تفاوت رپورتاژ با بک لینک چیست؟

بک لینک توسط لری پیج ابداع شد. او معتقد بود که هر چه لینک بیشتری به یک سایت بدهیم آن سایت از اهمیت زیادی برخوردار است. و در گوگل رتبه بالاتری خواهد داشت. بلک لینک و رپورتاژ هر دو در سئو تاثیرات مثبتی دارند. از این جهت برای تبلیغات اینترنتی و رونق بخشیدن به کسب و کار ‌ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند. در این مقاله به صورت کامل شما را با تفاوت رپورتاژ و بک لینک آشنا خواهیم کرد.

سئو

سئو سایت در بازدید از سایت شما بسیار اهمیت دارد. در نتیجه هر چه سئو شما بهتر باشد، سایت شما بازدید کننده بیشتری خواهد داشت. استفاده منظم از رپورتاژ در بالا بردن سئو سایت می‌ توانند به شما کمک زیادی کند. از مهمترین مزیت های آنها کم هزینه بودن رپورتاژ‌ ها است. قبل از اینکه درباره فرق رپورتاژ با بک لینک صحبت کنیم ابتدا می‌ خواهیم شما را به صورت جداگانه با رپورتاژ و بک لینک آشنا کنیم.

رپورتاژ چیست؟

رپورتاژ متنی است که به معرفی محصولات یا کسب و کار شما می‌ پردازد. رپرتاژ یکی از مهمترین بخش‌ های روابط عمومی در دنیای مدرن است. رپورتاژ‌ها در سایت‌ های پر بازدید منتشر می‌ شوند. و کسب و کار شما را به افراد زیادی معرفی می‌ کنند. شما می‌ توانید با استفاده از قرار دادن لینک سایت خود در این متن ها مشتریان و افراد علاقه مند به کسب و کارتان را به سایت خود دعوت نمایید. رپورتاژ‌ها بیشتر به صورت خبر یا گزارش تهیه می‌ شوند و به صورت غیر مستقیم به تبلیغات می‌ پردازند.

تفاوت-رپرتاژ-با-بک-لینک1

رپورتاژ آگهی

ریپورتاژ آگهی را می‌ توان اینگونه نیز معرفی کرد که رپورتاژ ‌های خبری، متن هایی هستند که از طرف روابط عمومی تهیه می‌ شوند. هدف اصلی آنها انتشار کسب و کار شما ( محصولات جدید)، در اینترنت و دیگر رسانه‌ها می باشد. امروزه به علت افزایش تعداد کاربران در اینترنت و فضای مجازی تبلیغات کسب و کار‌ها نیز اندکی تغییر کرده است و باعث شده است که تبلیغات نیز به صورت گسترده تر در اینترنت و فضا‌های مجازی صورت گیرد. رپورتاژ‌های آگهی در تبلیغات اینترنتی بسیار موثر و موفق عمل کرده است. شما می‌ توانید به راحتی با استفاده از انتشار متن های با کیفیت رپورتاژ که توسط خود یا سایت های تبلیغاتی تهیه شده اند در سایت های پر بازدید، به تبلیغ کسب و کار خود در فضای مجازی بپردازید. شما همچنین می‌ توانید در شبکه‌ های مجازی مانند: اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و … فعالیت نمایید

بک لینک چیست؟

بک لینک یکی از مهم ترین مواردی است. که در گرفتن رتبه خوب از سئو به شما کمک می نماید. در واقع بک لینک ، لینکی است که مخاطب با کلیک بر روی آن وارد سایت شما می شود. امروزه بک لینک ها مورد توجه موتورهای جستجو قرار گرفته اند. می توان گفت یکی از معیار های ارزیابی رتبه وب سایت ها است.

تفاوت رپورتاژ با بک لینک

  • یکی از مهم ترین تفاوت های رپورتاژ با بک لینک زمان آن ها می باشد. به این صورت که بک لینک ها به طور موقت و حداکثر تا یک سال در سایت شما قرار می گیرند. ولی رپورتاژ دائمی است و به صورت دائم بر روی یک وب سایت قرار می گیرد.
  • از دیگر تفاوت رپورتاژ با بک لینک می توان به هزینه این دو اشاره نمود. به این صورت که همانطور که در قسمت قبل اشاره کرده ایم بک لینک ها موقت هستند. پس لازم است هزینه آنها به صورت دوره ای پرداخت شود اما رپورتاژ ها دائمی هستند و می توان یک بار هزینه آن ها را پرداخت کرده و به صورت دائم استفاده کرد.
  • بک لینک در صفحات مختلف یک وب سایت قرار داده می شود. اما رپورتاژ تنها در یک صفحه از وب سایت قرار می گیرد. بنابراین استفاده از بک لینک مزایای زیادی برای صفحات مختلف وب سایت دارد.

تفاوت-رپرتاژ-با-بک-لینک2

ویژگی های رپورتاژ

  • یکی از مهم ترین مواردی که باعث رشد و بهبود کسب و کار شما می شود، اعتماد کاربر است. استفاده از رپورتاژ باعث کسب اعتماد کاربر به وب سایت و یا محصول شما می شود.
  • اگر در متن رپورتاژ قوانین سئو رعایت شود. و کلمات کلیدی با روش درست انتخاب شده باشند بازدید سایت شما بالا خواهد رفت. و موتورهای جستجو رتبه های بالایی را به وب سایت شما می دهند.
  • رپورتاژ در مقایسه با دیگر روش های تبلیغاتی کم هزینه تر است. اگر شما بخواهید بنر تبلیغاتی خود را در شبکه های مجازی منتشر کنید باید هزینه های بالایی را پرداخت نمایید. اما با استفاده از متن رپورتاژی می توانید با هزینه ی کم تر به تبلیغ محصولات و خدمات خود بپردازید.
  • با متن رپورتاژی ویژگی های محصول خود را به صورت جامع و کامل به کاربر معرفی می نمایید. و همین کار باعث می شود کاربر به محصول شما اعتماد کند و به خرید محصول شما ترغیب شود.
  • از دیگر ویژگی های رپورتاژ می توان به تاثیر آن در سئوی سایت اشاره کرد.
  • از آنجایی که رپرتاژ ها دائمی هستند در واقع شما با قرار دادن متن های رپورتاژ درون وب سایت خود می توانید به صورت دائمی محصول خود را به کاربر معرفی کنید. و به عبارتی حضور پر رنگی در گوگل داشته باشید.

ویژگی های بک لینک

  • بک لینک ها می بایست از سایت های مرتبط گرفته شوند.
  • بک لینک هایی که به صورت لینک فالو باشند در بهبود سئوی سایت به شما کمک می کنند.
  • تعداد بک لینک ها از نظر گوگل دارای اهمیت هستند. و یکی از معیارهای بررسی و ارزیابی وب سایت شما است.
  • بک لینک ها باید در قسمت های مهمی از وب سایت قرار بگیرند. استفاده از بک لینک ها در قسمت هایی مانند ساید بار سایت و قسمت هایی که کمتر به چشم کاربر میخورند تاثیر مفیدی ندارند.

گرفتن بک لینک از سایت هایی که معتبر نیستند برای وب سایت شما مضر می باشد.

هزینه رپورتاژ

  • اگر سئوی سایت برای شما اهمیت داشته باشد رپورتاژ مناسب ترین راه جهت افزایش بازدید و رتبه ی سئوی سایت شما است.
  • متن های رپورتاژ در مقایسه با دیگر روش های بازاریابی کم هزینه تر هستند. و شما با پرداخت هزینه کم تر نسبت به دیگر روش های بازاریابی می توانید باعث افزایش بازدید و همچنین رشد و گسترش کسب و کار خود شوید.

هزینه بک لینک

  • هزینه ی بک لینک به تعداد بک لینک هایی که خریداری می شود و مدت زمان استفاده از آن ها بستگی دارد.
  • به عوامل دیگری مثل سایت بک لینک دهنده، سن دامنه سایت بک لینک دهنده، محل قرار گیری بک لینک، بک لینک های مرتبط، فالو یا نوفالو بودن بک لینک نیز بستگی دارد.

رپورتاژ آگهی یا بک لینک، کدام مناسب تر است؟

با توضیحاتی که در مورد رپورتاژ آگهی و بک لینک بیان شد حتما متوجه تفاوت رپورتاژ آگهی و بک لینک های ایجاد شده به صورت طبیعی شده اید. هر دو این روش ها سبب افزایش بازدید و تعداد لینک های وارد شده به سایت شما می شوند. اما تفاوت رپورتاژ آگهی و بک لینک زمانی مشخص می شود که شما ابتدا استراتژی تبلیغاتی خود را مشخص نمایید. اگر بودجه مالی مناسبی دارید پیشنهاد می شود که از  روش های تبلیغات رپورتاژ آگهی و تولید محتوای مناسب (که منجر به دریافت بک لینک به صورت طبیعی خواهد شد.) در کنار هم استفاده کنید. اگر استراتژی کوتاه مدت با هزینه کم تر را مدنظر دارید می توانید از رپورتاژ آگهی استفاده نمایید.

باید به این موضوع نیز دقت داشته باشید که اگرچه تولید محتوا به تعداد مناسب می تواند هزینه بیشتری نسبت به رپورتاژ آگهی داشته باشد، اما با تهیه چندین مقاله با کیفیت برای سایت خود به عبارتی شانس دریافت بک لینک برای چند صفحه را خواهید داشت. در واقع تفاوت رپورتاژ آگهی و بک لینک به زمان و بودجه شما بستگی دارد. هر کدام از استراتژی های تبلیغاتی رپورتاژ آگهی و تولید محتوا برای کسب بک لینک دارای ویژگی های مثبت زیادی می باشد. و این مورد به شما بستگی دارد که بخواهید از کدام ویژگی ها بیشتر استفاده نمایید.

افزودن نظر

فیلدهای ستاره دار الزامی می باشد.