گوگل فونت

گوگل فونت چیست؟

🕓 زمان مطالعه: 3 دقیقه

گوگل فونت چیست؟

Google Fonts گوگل فونت در سال 2010 راه اندازی شد. و به سرعت تبدیل به بزرگترین  و رایگانترین فونت های منبع باز در اینترنت شد. تمام قلم های Google برای استفاده های تجاری و شخصی رایگان هستند. وب سایت Google Fonts برای همه افراد آسان است که به سرعت فونت های مختلف را برای نیازهای طراحی خود انتخاب و استفاده کنند.

Google Fonts یکی از پرکاربردترین منابع شخص ثالث (third-party) در بسیاری از وب سایت ها می باشد. این فونت ها یکپارچه سازی و ارائه بهتر مطالب را برای وب سایت ها آسان می کنند. با داشتن بیش از 999 فونت رایگان و منحصر به فرد، کاربران بیش از 40 تریلیون بار در (ژوئیه 2020) Google Fonts را مشاهده کرده اند. فونت های میزبانی شده خارجی مانند Google Fonts نیز یکی از سنگین ترین منابع شخص ثالث برای بارگیری می باشد. آنها نه تنها به حجم صفحه اضافه می شوند، بلکه وب سایت ها برای واکشی آن ها مجبور به ارسال درخواستهای HTTP اضافی هستند. بنابراین، به نظر می رسد یک روش مناسب، میزبانی Google Fonts به صورت محلی و استفاده از آنها در سرور خود سایت شما است.

برای چه کسانی قابل اسفاده است؟

طراحان گرافیک ، طراحان UX ، محققان ، توسعه دهندگان ، طراحان وب ، وبلاگ نویسان ، مدیران شبکه های اجتماعی ، کارآفرینان ، هنرمندان ، دانشجویان ، معلمان ، عکاسان و بسیاری دیگر. حتی گوگل فونت را در بیلبوردها ، پوسترها ، عرشه های ارائه ، دعوت نامه های عروسی ، وب سایت ها و کتابها بارها مورد استفاده قرار گرفته است.

گوگل فونت

گوگل فونت

چه کسی فونت ها را ایجاد می کند؟

گوگل فونت با طراحان  و جامعه طراحی در سراسر جهان همکاری می کند. این افراد و سازمان ها قلم هایی را که در گوگل فونت مشاهده می کنید طراحی می کنند. به عنوان مثال ، Łukasz Dziedzic یک طراح حروف چاپی مستقل است. که حروف محبوب ، Lato را طراحی کرده است. یک کارخانه تولید حروفچینی به نام ParaType نوع فونت PT Serif را طراحی کرده است.

چرا Google به فونت ها اهمیت می دهد؟

هر پیوند API Google Fonts در یک وب سایت به Google این فرصت را می دهد تا داده کاوی بیشتری انجام دهد. دلیل دیگری که Google به فونت ها اهمیت می دهد این است که آنها می خواهند فونت های منبع باز وب را در دسترس مردم قرار دهند. آنها می خواهند وب سریعتر و زیباتری بسازند که پیمایش و استفاده از آن راحت تر باشد. آنها همچنین گوگل فونت را در سال 2010 شروع کردند که خدمتی مانند این بسیار مورد نیاز بود ، بنابراین مشکل دیگری را که در اینترنت داشتیم حل کردند.

گوگل فونت

گوگل فونت

دلایل استفاده از گوگل فونت

  • اجرای فونت ها در وب سایت شما آسان است
  • بیش از 850 قلم برای انتخاب وجود دارد
  • کیفیت کلی فونت ها همچنان در حال افزایش است
  • Google Fonts برای استفاده چاپی نیز قابل بارگیری است

گوگل فونت و عملکرد وب سایت

Google Fonts ادعا می کند که با کش کردن فونت در سایت های مختلف، صفحات وب را سریعتر بارگیری می کند. تا هر فونت برای همه وب سایت ها فقط یک بار بارگیری شود. مرورگر می تواند برای هر وب سایت دیگری که همان Google Font را درخواست می کند. از همان فونت ذخیره شده استفاده کند. همچنین این سرویس مرورگر کاربر را شناسایی می نماید. و کوچکترین فایل فونت را بر اساس جدیدترین فناوری هایی که مرورگر از آنها پشتیبانی می کند. برای کاربر ارسال می نماید. برای عنوان مثال، فونت های کاربر با فرمت WOFF 2.0 را هر زمان که قابل استفاده باشد. در اختیار شما قرار می دهد زیرا از فشرده سازی بالاتری نسبت به سایر قالب های فونت وب برخوردار است.

نحوه دانلود و نصب Google Fonts در کامپیوتر

Google Fonts روشی رایگان برای غنی سازی محتوای متن شما، از محتوای وب گرفته تا مقالات و کتابهای الکترونیکی، ارائه می دهد. با استفاده از این راهنما، می توانید Google Fonts را در کامپیوتر خود دانلود و نصب کنید ، حروف با سبک متفاوت را در مجموعه ابزار دیجیتال خود کلید بزنید تا متن بیشتر خوانا شود. برای دانلود و نصب گوگل فونت مراحل زیر را طی کنید:

۱. به صفحه Google Fonts بروید .

۲. خانواده فونت را انتخاب کنید که بیشتر مورد نیاز شما باشد. می توانید از هر سبک قلم پیش نمایش بگیرید تا مطمئن شوید سبک درستی را انتخاب کرده اید . Roboto یک فونت عمومی ، قابل خواندن و مناسب برای طیف وسیعی از کاربردها است.

برچسب ها: بدون برچسب

افزودن نظر

فیلدهای ستاره دار الزامی می باشد.