سئو-تصاویر

نکاتی در مورد سئو تصاویر

🕓 زمان مطالعه: 3 دقیقه

سئو تصاویر

یک متخصص سئو همواره باید به همه‌ی ابعاد سئو توجه نماید. بعنوان مثال اغلب وب‌ سایت‌ ها هنگام انتشار یک مقاله صرفا به سئوی محتوا توجه می‌ کنند و هیچ توجهی به سئوی تصاویر ندارند، در صورتی که نظر افراد حرفه ای در سئو این است که چرا از بخش جستجوی تصاویر گوگل هم ترافیک جذب نکنیم؟

چرا سئوی تصاویر برای گوگل مهم است؟

در ابتدا برای نشان دادن اهمیت جستجوی تصویری، توجه شما را به تصویر زیر جلب می‌نماییم؛ سپس در ادامه به علت اینکه چرا گوگل با تمام هوشمندی‌ اش باز هم به کمک ما نیاز دارد میپردازیم!

سئو تصاویر

سئو تصاویر

این تصویر صرفا نشان دهنده آمار در آمریکا می‌باشد. همانگونه که مشاهده می‌کنید بیش از 26% مردم از جستجوی تصویری گوگل استفاده می‌کنند. این میزان بسیار قابل توجه است.

در بحث تصاویر نیز، گوگل با استفاده از یادگیری ماشین به راحتی می‌تواند تصاویر را شناسایی کند. این موضوع تا چند سال پیش ممکن نبود و به همین دلیل روی بهینه سازی تصاویر در علم سئو تاکید زیادی وجود داشت. اما اکنون با وجود هوشمندی گوگل چرا همچنان باید به سئو تصاویر سایت توجه کنیم؟ (به ادامه مطلب دقت کنید)

Metadata چیست؟

داده‌های تصویر مانند موقعیت مکانی تصویر، ساعت و تاریخ، کلمات کلیدی، نام عکاس و غیره که برخی توسط دوربین ذخیره می‌شوند. و برخی توسط عکاس می‌ تواند افزوده شود، بعنوان مثال در توضیحات متادیتا و یا در کلمات کلیدی، می‌ توان نام گربه یا Cat را افزود. اما اگر تصویری فاقد متادیتا باشد چه اتفاقی می افتد؟

گوگل تصاویر را بدون هیچ گونه رد پایی در متادیتا یا در نام فایل، معمولا تا 99% می‌تواند شناسایی کند، حتی اگر تصویر در یک صفحه وب قرار نداشته باشد.

نکات مهم در مورد سئو تصاویر در سئو داخلی سایت

سئو عکس یکی از موارد مهم و تاثیر گذار در پروسه پیاده سازی سئو داخلی سایت است که متاسفانه بسیار اوقات نادیده گرفته می‌شود. اما به این معنا نیست که سئوی تصاویر اهمیت چندانی در رتبه بندی یک وب سایت ندارد. در حقیقت اگر به سئوی تصاویر وب سایت خود توجه نداشته باشید، توانایی و قابلیت صفحه خود را برای دریافت لینک، ایندکس شدن و افزایش ترافیک ارگانیک به شدت کاهش می‌دهید. از این رو در هنگام پیاده سازی سئو داخلی سایت حتما به بهینه سازی تصاویر خود نیز توجه کنید تا بتوانید جایگاه بهتری در صفحات جستجوی گوگل بیابید.

انتخاب عکس مرتبط و با کیفیت

اولین قدم در فرآیند پیاده سازی سئوی تصاویر، انتخاب عکس‌هایی مناسب و با کیفیت است. یعنی باید عکس‌ های خود را متناسب با رویکرد وب سایت و محتواهای آن انتخاب نمایید تا کاربر در نگاه اول جذب آنها شود. و با مطالعه مطالب و یا بازدید از وب سایت شما ترغیب شود. قرار دادن عکس‌ های خاص تاثیر بسزایی بر جذابیت بصری یک صفحه و محتوای متنی آن دارد. موجب جلب توجه بازدید کنندگان خواهد شد. بنابراین در انتخاب عکس‌ های خود دقت نمایید تا بتوانید اولین مرحله از چک لیست سئو تصاویر را با موفقیت پشت سر بگذارید.

سئو تصاویر

سئو تصاویر

همیشه از عکس استفاده کنید

وقتی که شما با دقت و سلیقه تصاویر مناسب برای مقالات را انتخاب می کنید، به مخاطبان خود در درک بهتر محتوا کمک کرده اید. کاهش اوقات شما می توانید با یک تصویر هزاران کلمه صحبت کنید. هر چند این جمله خیلی با استاندارد های گوگل سازگار نیست و شما به محتوای متنی بیش از هر چیز احتیاج خواهید داشت، اما وقتی صحبت از افزایش نرخ تعامل کاربران با محتوای شما و بهبود جذابیت صفحات سایت مطرح می شود، یعنی هر مقاله ای که به صورت آنلاین منتشر می کنید جهت افزایش جذابیت آن حتما از تصاویر اختصاصی استفاده کنید.

خود تصویر

بله گوگل مدت هاست می تواند خود تصاویر را پردازش کند. پس توصیه می کنم تصاویر بی ربط در مقالات و صفحات سایت خودتان نگذارید. در حداقل ترین حالت ممکن، بهتر است کلمه کلیدی صفحه تان را به انگلیسی در گوگل جستجو نمایید، سپس از میان تصاویر، عکس های مرتبط را دانلود و در صفحه بار گذاری نمایید.

تاثیر تصاویر در سرعت سایت

تصاویر در سرعت سایت ما تاثیر خوبی دارند‌، اما اگر حواسمان را جمع نکنیم به سئو سایت حتی ضربه هم می زنند. سال ها است که سرعت یکی از پارامترهای مهم سئو سایت محسوب می شود. اما با روی کار آمدن الگوریتم Rank Brain، اهمیت سرعت از قبل هم بالاتر رفت.

 

3 پاسخ

افزودن نظر

فیلدهای ستاره دار الزامی می باشد.