سرچ-کنسول

سرچ کنسول چیست؟

🕓 زمان مطالعه: 4 دقیقه

گوگل سرچ کنسول

گوگل سرچ کنسول مهم‌ترین سلاح شما در خط مقدم سئو است. وبمستران و سئوکاران همواره تلاش می کنند. تا بتوانند وب سایت خود را به بهترین نحو ممکن برای موتورهای جستجو بهینه نمایند. آن ها برای رسیدن به این هدف از ابزارهای مختلفی و متنوعی استفاده می کنند. یکی از این ابزارها، گوگل سرچ کنسول است. این ابزار امکانات مختلفی را در اختیار مدیران سایت قرار داده است. و استفاده از آن مزایای مختلفی برای سایت به همراه دارد. وجود امکانات متنوع باعث شده تا محبوبیت استفاده از Search Console به طرز چشمگیری افزایش پیدا کند. اگر شما به تازگی با این ابزار آشنا شده‌اید، مشاهده بخش‌های مختلف این ابزار و گزارش‌ های مختلف آن احتمالا برای شما غافلگیر کننده بوده است.

وبمستران و سئوکاران همواره تلاش می کنند تا بتوانند وب سایت خود را به بهترین نحو ممکن برای موتورهای جستجو بهینه نمایند. آن ها برای رسیدن به این هدف از ابزارهای مختلف استفاده می کنند. یکی از این ابزارها، گوگل سرچ کنسول می باشد. این ابزار امکانات مختلفی را در اختیار مدیران سایت قرار داده است. و استفاده از آن مزایای مختلفی برای سایت به همراه دارد. وجود امکانات متنوع باعث شده است تا محبوبیت استفاده از Search Console به طرز چشمگیری افزایش  یابد.

گوگل-سرچ-کنسول

در حال حاضر وب سایت های بسیاری از این ابزار برای بهبود وضعیت خود استفاده می کنند. search console با ارائه خدمات مختلف به شما این امکان را می دهد. تا بتوانید وب سایت خود را به خوبی تحلیل و آنالیز نمایید. اگر صاحب یک کسب و کار آنلاین هستید. و از بسترهای متفاوت همچون وب سایت برای برندینگ و فروش محصولات خود استفاده می نمایید، بدون شک با ابزارهای زیادی برای مدیریت کسب و کار خود آشنایی دارید.

گوگل سرچ کنسول مناسب چه افرادی می باشد:

متخصص سئو SEO expert

شاید باور نکنید اما خانه دوم هر متخصص سئویی سرچ کنسول می باشد. و باید هر روز به آن سر بزند. اگر شما در دنیای سئو فعالیت داشته باشید برای تایین استراتژی سئو سایت و بررسی وضعیت فعلی و ارائه راهبردهای سئو در آینده نیاز به سرچ کنسول دارید.

 مدیر کسب‌وکار Business Manager

مدیر یک کسب‌وکار نیز اگر فرایند سئو وب سایت خود را به یک تیم برون سپاری کرده است بهتر است با سرچ کنسول آشنایی ابتدایی داشته باشد تا با فرایند رشد سایت و وضعیت آن، آشنا باشد و در صورت مشاهده مشکلی آن را با تیم فنی در میان بگذارد،.

الیته تحلیل سرچ کنسول نیازمند دانش و تجربه است اما آشنایی سطحی آن برای مدیر یک کسب‌وکار مفید است.

توسعه دهنده وب Web Developer

برنامه نویسان وب سایت نیز می‌ توانند از سرچ کنسول برای پیدا کردن ایرادات فنی موجود در ساختار وب سایت، کمک بگیرند، خیلی وقت‌ها ایرادات پنهان کدنویسی سایت در بخش Coverage سرچ کنسول نمایان می‌شود و به راحتی می‌توان از شر آن‌ها خلاص شد.

دیجیتال مارکترها Digital Marketers

دیجیتال مارکترها علاوه بر سرچ کنسول از ابزارهای دیگری مثل گوگل آنالیتکس و تگ منیجر برای تجلیل وضعیت کسیب‌وکار در فضای آنلاین کمک می‌ گیرند، بدون سرچ کنسول، آنالیز وضعیت سایت و بهبود بخشیدن به آن غیر ممکن می باشد.

گوگل-سرچ-کنسول-2

گوگل سرچ کنسول چه کاربردی دارد؟

مهم ترین ابزار برای بهبود سئو

  • در میان هزاران ابزاری که برای مدیریت کسب و کار و بهبود سئو وجود دارد. برخی از آن ها از اهمیت بالایی برخوردار می باشند. به نوعی که باید حتما استفاده از آن ها را در دستور کار خود قرار دهید. یکی از بهترین این ابزار ها، گوگل سرچ کنسول یا همان گوگل وبمستر تولز سابقمی باشد.
  • یکی از مهم ترین ابزار های مورد استفاده مدیران سایت، ابزار گوگل کنسول می باشد. استفاده از این ابزار، مزیت های بسیاری برای مدیر سایت به همراه خواهد داشت.
  • Google Search Console یک ابزار فوق العاده قدرتمند می باشد. که به مدیران سایت، این امکان را می دهد تا بتوانند وضعیت سئو صفحات وب سایت خود را بررسی کنند.
  •  برای افزایش بازدید گوگل از سایت، از یک استراتژی محتوایی مناسب استفاده نمایید. اما شاید هنوز برای برخی از شما ابهام باشد که با استفاده از این ابزار رایگان، چه مواردی را می توان بررسی نمود؟ در ادامه، مهم‌ترین اقداماتی که می‌ توان با این ابزار گوگل انجام داد را بررسی خواهیم نمود.

از مهم ترین مزیت های گوگل سرچ کنسول موارد زیر است:

  • اطمینان از وجود سایت و وبلاگ شما در نتایج گوگل
  • مشاهده آنالیز سایتتان توسط گوگل
  • اطلاع از لینک‌های داخلی و خارجی سایت
  • نمایش کلمات کلیدی رتبه‌بندی شده در نتایج موتور جستجو
  • بر طرف کردن مشکلات مربوط به ایندکس سایت در گوگل
  • امکان بررسی نقشه سایت
  • بررسی و تنظیم نرخ خزش
  • نمایش صفحات محبوب در سایت شما
  • مشاهده تعداد بازدیدها توسط تلفن همراه و رایانه
  • امکان درخواست برای ایندکس دوباره (re-indexing) محتوای جدید یا آپدیت شده.

افزودن نظر

فیلدهای ستاره دار الزامی می باشد.