انتخاب نام دامنه

انتخاب نام دامنه برای سایت

🕓 زمان مطالعه: 3 دقیقه

انتخاب نام دامنه برای سایت

انتخاب نام دامنه برای سایت از اصلی ترین و مهمترین فاکتورهایی است که در موفقیت سایت شما تاثیر گذار است. زیرا آدرس سایت شما اولین چیزی است که کاربر ازشما و سایت شما میبیند. همچنین انتخاب نام دامنه ی مناسب بر روی سئو سایت تاثیر مثبت دارد. معرف برند شماست: نام دامنه فرصتی برای برندسازی میباشد پس انتخاب نام مناسب برای دامنه میتواند به فرآیند برندسازی و شناخته شدن آن کمک کند.

نکات قابل توجه در انتخاب نام دامنه برای سایت

1.قابل برندسازی

انتخاب یک نام متمایز و منحصر به فرد که در یادها می ماند شما را نسبت به سایر رقبا جلو می اندازد. نام دامنه عمومی یک نام رایج و همگانی است که فقط تعداد زیادی کلمه کلیدی در آن قرار داده شده اند و خصوصیت متمایزی ندارد و به همین دلیل در ذهن نمی ماند.

چطور یک نام دامنه قابل برندسازی ایجاد کنیم؟

  •  کلمات جدید بسازید: میتوانید کلمات جدید و مختص به خود بسازید مثل کاری که سایت های گوگل، بینگ و یاهو کرده اند.
  • از کلمات موجود استفاده کنید: میتوانید از فرهنگ لغت برای پیدا کردن کلمات جالب مرتبط با کارتان استفاده کنید.

2.کوتاه و مختصر

هرچه نام دامنه کوتاهتر باشد در ماندگاری آن در ذهن اثر می گذارد. تحقیقات نشان داده است 5 سایت معتبر و موفق جهانی نام هایی به طول 6 کاراکتر دارند.  در بین 100 سایت برتر طولانی ترین نام دامنه شامل 17 کاراکتر میباشد. تمام این اطلاعات تأیید میکنند که بهتر است نام دامنه خود را کوتاه و مختصر انتخاب نمایید. سعی کنید طول نام دامنه تان بین 6 تا 17 کاراکتر باشد. البته ممکن است نام دامنه های کوتاه قبلاً توسط دیگران خریداری شده باشند پس سعی کنید تا حد ممکن نام دامنه کوتاه باشد و در عین حال قابل برندسازی.

3.سهولت در تلفظ

سهولت و راحتی نام دامنه سبب می شود مشتریان شما راحتتر و بیشتر در زبان محاوره ای خود شما را به اطرافیان معرفی کنند.

4.سهولت در نوشتن

علاوه بر تلفظ نحوه ی نوشتاری نام دامنه نیز لازم است ساده باشد. تا کاربر به راحتی و بدون مشکل آن را تایپ کند. کاربرانتان باید بتوانند نام دامنه شما را به راحتی تایپ کرده و بنویسند. اگر اکثر کاربران برای نوشتن نام دامنه همیشه مشکل داشته باشند به این معنی است که نام دامنه شما پیچیده بوده و استاندارد نیست. مسلماً هیچ وقت دوست ندارید خود را به خاطر مشکل بودن نام دامنه و اشتباهات تایپی از دست دهید.

5. از خط فاصله و اعداد استفاده نکنید

همانطور که در مورد قبل گفتیم نام دامنه باید هم از نظر نوشتن و هم خواندن ساده و راحت باشد. و وجود اعداد و خط فاصله در آن دقیقاً همین ویژگی ها را نقض میکند. مثلاً فرض کنید نام دامنه تان 20setare باشد، هر بار که نام دامنه را به کسی بگویید مجبور هستید که تأکید کنید 20 به عدد میباشد نه حروف و همین کار شما را سخت میکند. پس تا حد امکان تنها از حروف استفاده کنید.

7.آینده نگری

می توان گفت که تغییر نام دامنه ممکن و منطقی نیست. زیرا برای تغییر مجدد آن باید هزینه کنید و برند سازی و سئو را دوباره انجام دهید. پس در انتخاب نام آن دقت کنید چون نامی است که تا آخر همراه شما می ماند. همه ی جوانب را در نظر بگیرید. مثلاً اگر در زمینه بهینه سازی سایت فعالیت میکنید و احتمال میدهید در آینده کسب و کارتان گسترش پیدا میکند. و وارد کار طراحی سایت و تبلیغات هم خواهید شد، نام دامنه خود را هم متناسب با این اهداف این ها انتخاب کنید. پس در زمان انتخاب نام دامنه برای وب سایت، اهداف بلندمدت و چشم انداز کسب و کارتان در آینده را در نظر بگیرید.

8.انتخاب پسوند درست

منظور از پسوند دامنه همان ir ، com و … میباشد. باید سعی کنید پسوند مناسبی برای دامنه خود انتخاب نمایید. البته در نظر داشته باشید که هنوز هم com. بهترین نوع پسوند برای دامنه میباشد. آمار نشان داده است که 75% دامنه ها com. هستند و net. در رتبه دوم قرار دارد.
چرا com. بهتر است؟ زیرا گوش اکثر کاربران با این پسوند آشنا بوده و بسیار رایج و پرکاربرد میباشد. البته که سایت های موفق بسیاری با پسوند .net و .org وجود دارند ولی برای تضمین موفقیت همیشه .com انتخاب بهتری است.
توصیه ما: سعی کنید پسوند .com را برای نام دامنه تان انتخاب کنید. اگر نام مورد نظر با این پسوند موجود نبود، net. یا org. را امتحان کنید. اگر اینها هم موجود نبودند سعی کنید نام دامنه تان را کمی تغییر دهید و دوباره امتحان کنید. همچنین اکیداً از پسوندهای عجیب و غریب مثل club ، .space. و مانند اینها خودداری کنید.

برچسب ها: بدون برچسب

افزودن نظر

فیلدهای ستاره دار الزامی می باشد.