الگوریتم-رقص-گوگل2

الگوریتم رقص گوگل چیست؟

🕓 زمان مطالعه: 4 دقیقه

الگوریتم رقص گوگل چیست؟

الگوریتم رقص گوگل، الگوریتمی است که به وسیله آن سایت های مختلف موجود رتبه بندی می شوند. و در جایگاه های مختلفی قرار می گیرند. این رتبه بندی در زمان های مختلف انجام شده است. و باعث می شود رتبه سایت ناگهان افزایش یا کاهش رتبه یابد. اما این الگوریتم چه مواردی را بررسی می نماید؟ مدت بروزرسانی آن چه مدت است؟ برای یافتن پاسخ این سوالات در ادامه ی مطلب با تبریز وب سایت همراه باشید.

گوگل دنس یا الگوریتم رقص گوگل چرا به وجود آمد؟

یکی از مهم‌ ترین فاکتورهای گوگل برای رتبه‌ بندی صفحات وب میزان رضایت کاربران از محتوای آن‌ ها است. برای تعیین میزان رضایت، عوامل متعددی بررسی می‌ شوند. که برخی از آن‌ها پیش از نمایش به کاربر و پس از آن قابل محاسبه هستند.

برای طور مثال فاکتورهایی مثل سرعت سایت، نمایش صحیح در موبایل، رعایت استانداردهای طراحی و نگارشی و… قبل از آن که سایت شما به کاربران پیشنهاد شود توسط گوگل مورد محاسبه قرار می گیرد. ولی فاکتورهای دیگری مانند زمان حضور کاربر در صفحه، نرخ کلیک کاربران بر روی سایت شما، اشتراک گذاری در شبکه‌ های اجتماعی و ثبت دیدگاه تنها پس از ورود کاربر به صفحه قابل محاسبه می باشد.

برای آنکه گوگل بتواند تصمیم بهتری برای مقایسه ارزش و کیفیت صفحات بگیرد باید آن‌ها را در شرایط یکسان قرار دهد. از این میان بعضی از معیارها پیش از دیده شدن سایت توسط کاربران، قابل اندازه گیری می باشند. که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سرعت سایت
  • ریسپانسیو بودن وب سایت
  • رعایت استانداردها در طراحی
  • رعایت چگالی کلمات کلیدی
  • لینک دهی های داخلی و خارجی
  • ویژگی های تصاویر

الگوریتم-رقص-گوگل3

فاکتور مهم در الگوریتم رقص گوگل

گوگل برای تعیین میزان رتبه بندی سایت ها و ارزش دهی به آن ها فاکتورهای متفاوتی را در نظر گرفته است. و از الگوریتم های گوناگونی استفاده می شود. مهم ترین فاکتور در رتبه بندی به وسیله گوگل دنس توجه به میزان رضایت کاربران از سایت است. برای تعیین رضایت کاربران الگوریتم عوامل متعددی را بررسی می کند، این عوامل هم قبل و هم بعد از نمایش به کاربر قابل مشاهده و تعیین می باشد.

چرا باید به گوگل دنس اهمیت دهیم؟

حالا وقت آن رسیده که از دلیل اهمیت این الگوریتم تاثیرگذار در رتبه‌بندی بپردازیم. اگر حجم زیادی از محتوای جدید و ارزشمند را به سایت خود اضافه نمایید. ولی به جای بهبود جایگاه، شاهد اُفت شدید رتبه سایت شدید، در قدم بعدی چه می‌ کنید؟

اولین چیزی که ممکن است به ذهن شما برسد، این است که این کاهش رتبه یک اتفاق منفی یا غیرطبیعی می باشد. پس برای این که رتبه سایت خود را به حالت اولیه برگردانید، دست به کارهای گوناگونی می‌ زنید.

تشخیص الگوریتم رقص گوگل

تشخیص گوگل دنس کار ساده‎‌ای نمی باشد. و حتی گاهی کارشناسان  و افراد کاربلد در این حوزه نیز نمی‌ توانند از عهده شناسایی آن بر بیایند. ممکن است نوساناتی در وب سایت شما رخ دهد. و آن را نمی توان رقص گوگل به شمار آورد. از دیگر دلایل این نوسانات باید به سئو منفی یا سئو معکوس اشاره کرد که هر یک دلایلی را در خود دارند.

الگوریتم-رقص-گوگل

مثلاً ممکن است محتوای خود را ویرایش نمایید. یا به طور کل آن را حذف کنید. شاید هم در سایت‌ های دیگر شروع به لینک‌سازی و حتی خرید بک‌ لینک کنید. تمام این کارها را به این امید انجام می‌ دهید که گوگل مجدد رتبه سایت شما را به حالت اول برگرداند. نوسان و جا به جایی رتبه در دنیای سئو سایت، یک امر کاملاً طبیعی است. اگر بعد از بروزرسانی سایت جایگاه‌ تان تنزل پیدا کرد، این کاهش رتبه را به پای بروزرسانی سایت خود (مثلاً اضافه کردن محتوا یا صفحه جدید) نگذارید. این بالا و پایین آمدن رتبه سایت نتیجه الگوریتمِ رقصِ گوگل می باشد.

الگوریتم رقص گوگل چند مدت یک بار انجام می شود؟

 از آگوست سال ۲۰۰۳ الگوریتم رقص گوگل طراحی شده است. و برای رتبه بندی سایت ها مورد استفاده قرار گرفته است. در ابتدا از رقص گوگل هفته ای یک بار و در روزهای دوشنبه برای آپدیت کردن رتبه بندی های گوگل استفاده می شد. این بازه زمانی برای تغییر رتبه بندی بازه زمانی کوتاه بود. علت اصلی افزایش بازه زمانی آن بوده که گوگل به طور مداوم صفحات موجود در اینترنت را مورد بررسی قرار داده است. و بر اساس کلمات کلیدی هر ماه یک رتبه بندی جدیدی برای سایت ها قرار می دهد. این تغییرات شاید چندان چشمگیر نباشد، اما رقص گوگل تغییرات جایگاهی بسیار بیشتر انجام می دهد.

تاثیر Google Dance بر رتبه بندی سایتها

نکته مهم این است که گوگل دنس می‌ تواند تقریبا بر روی تمام سایت‌های جهان تاثیر داشته باشد. و آن را دستخوش تغییراتی به لحاظ میزان بازدید و موارد مشابه کند. با این حال، این الگوریتم بیشتر با سه نوع از وب سایت‌ها سر و کار دارد.

افزودن نظر

فیلدهای ستاره دار الزامی می باشد.