طراحی وب سایت

طراحی سایت به مهارات ها و فعالیت هایی جهت ساختار صفر تا صد یک سایت گفته می شود. تمام این فعالیت ها توسط طراح سایت طبق یک برنامه ریزی به روی تصاویر، متون ها،  فایل های صوتی و فایل های تصویری انجام می گیرد.

طراح وبسایت به دو بخش تقسیم می شود:

frontend developer 

طراحی قسمت های ظاهری سایت را با استفاده از زبان های برنامه نویسی تحت وب به عهده دارد. و دقیقا چیزی را طراحی می نماید که کاربر می بینند.

backend developer 

طراح بدنه سایت است و هر چیزی که کاربر آن را نمی بیند ، را شامل می شود. برای مثال بانک اطلاعاتی ، محل نگهداری فایل ها ، اطلاات کاربران و…

وب سایت

وب یا World Wide Web که به اختصار www نامیده است.  جزئی از اینترنت می باشد. و منابعی از صفحات اینترنتی را دارا می باشد که هر یک از این صفحات وب سایت آدرس مشخصی دارند. و توسط آن ها مسیر یابی می گردند. کاربر با وارد کردن صفخه وب مورد نظر خود در مرورگر می تواند به صفحه وب مورد نظر خود دسترسی یابد.

آدرس وب سایت شما شامل چند قسمت است:

پروتکل (http یا ftp)

www ( محیط خدماتی اینترنت )

نام دامنه یا نام سایت

پسوند دامنه ( com – .org – .ir -.net. و …)

این بخش حاوی اطلاعات سایت است. و صفحه اصلی سایت را  index.html می نامند. که شامل متن ها و تصویر هایی می باشد. که طراح سایت با ترکیب آن ها نحوه چیدمان آن را مشخص می نماید.

انواع سایت

استاتیک

این گونه وب سایت ها فقط جهت معرفی به کاربر را دارند. و نیازی به تغییر مداوم اطلاعات داخل سایت ندارند یعنی عمل بروز رسانی در مدت زمان کمی انجام می گیرد. به همین دلیل این روش از طراحی  منسوخ شده است.

داینامیک

در این روش جدید طراحی شما با داشتن مقام مدیریت و پنل مدیریتی قادر به بروز رسانی سایتتان هستید. این به روز رسانی شامل اضافه یا کاهش صفحه در وب، ایجاد انواع فرم ها و ... است.