زئ7

مقایسه ویژوال کامپوزر و المنتور

🕓 زمان مطالعه: 4 دقیقه

مقایسه ویژوال کامپوزر و المنتور

افزونه های ویژوال کامپوز و المنتور دو صفحه ساز پرکاربرد وردپرس هستند که  برای طراحی برگه های گرافیکی به کار می روند. این دو پلاگین طراحی صفحه را بدون نیاز به دانش کدنویسی، تنها با درگ و دراپ فراهم می کنند. ما در این مقاله به مقایسه افزونه المنتور و ویژوال کامپوزر می پردازیم.

افزونه المنتور

افزونه ی المنتور شامل قابلیت ها و ویژگی های بسیار کاربردی می باشد. با استفاده از افزونه المنتور، سفارشی سازی هر بخش از سایت را می توان به سادگی در حالت فرانت اند انجام داد. ایجاد پاپ آپ های خلاقانه، بیش از 80 المان برای طراحی صفحه، سازگاری با تمام قالب های وردپرس، ترجمه به 50 زبان، پشتیبانی از چیدمان rtl و افزونه چند زبانگی WPML و Polylang از ویژگی های افزونه elementor است.

افزونه ویژوال کامپوزر

صفحه ساز ویژوال کامپوزر با بیش از 386000 فروش و امتیاز 4.5 از پنج و نصب بر روی بیش از 2 میلیون سایت وردپرسی یکی از پرفروش ترین صفحه سازها است. این صفحه ساز با تنظیمات بی نهایت، استفاده آسان از طریق درگ و دراپ و نمایش رسپانسیو بین کاربران بسیار محبوبیت پیدا کرده است. بیش از ۵۰ المنت پریمیوم، 100 طرح بندی از پیش تعریف شده. 200 ادانز (افزودنی)، 40 قالب شبکه ای و ابزارهای ساخت صفحه سئو شده در صفحه ساز ویژوال کامپوزر قرار داده شده است.

رابط کاربری: 

با توجه به سادگی کار کردن با این افزونه المنتور شانس بیشتری برای کسب امتیاز رابط کاربری خوب را دارد. چرا که در حالت پیش نمایش زنده شما می توانید به سادگی عناصر برگه را با کشیدن و رها کردن اضافه کنید. و همان لحظه تغییرات را مشاهده و اصلاح کنید. در همان لحظه از تب استایل و پیشرفته می توانید تنظیمات بیشتری را بر روی المان های صفحه اعمال کنید. و تغییرات چشمگیری ایجاد کنید.

در حالیکه المنتور منحصرا از طریق حالت زنده یا فرانت اند می تواند امکانات و عناصر صفحه ساز را در اختیار کاربران قرار دهد. ویژوال کامپوزر در دو حالت بک اند و  فرانت اند امکان ویرایش صفحات را فراهم کرده است.

  • ویرایشگر backend: شما می توانید از طریق بلوک های انتزاعی صفحات خود را بسازید.
  • ویرایشگر frontend: شما می توانید صفحات خود را با استفاده از ویرایشگر زنده (درست مثل المنتور) ایجاد کنید.

نحوه ی کار کردن با کامپوزر هم ساده است. به طور مثال برای اضافه کردن هر عنصر از ویژوال کامپوزر بر روی + کلیک کنید تا پنجره المان های ویژوال کامپوزر نمایش داده شود. و برای ویرایش و تنظیمات هر عنصر بر روی ایکون مداد المان کلیک کرده و در پنجره باز شده تغییرات لازم را انجام دهید.

المان ها:

در حال حاضر افزونه المنتور پرو 53 المان دارد. علاوه بر این می توانید از المان های اضافی از طریق افزونه های های المنتور در موارد بیشتری استفاده کنید. افزونه ویژوال کامپوزر پرو ( WP Bakery) بیش از 50 المان در هسته خود دارد. این افزونه از سایر افزونه های گرویتی فرم، فرم تماس ۷، روولوشن اسلایدر، لایر اسلایدر، نینجا فرم و ووکامرس + 13 ابزارک که با وردپرس همراه هستند، پشتیبانی می کند. علاوه بر این افزونه کمکی Massive ، دسترسی به 200 المان و افزودنی المان های پیشرفته ویژوال کامپوزرالمان های کاربردی را برای کاربران وردپرسی فراهم می کند. این عدد بسیار بزرگتر از افزودنی های المنتور است. بخشی از این افزودنی ها مربوط به المان های ووکامرس است. و برای ایجاد برگه های سفارشی از محصولات و فروشگاه است.

سبک ها: 

افزونه المنتور در نوار کناری خود دارای دو تب پیشرفته و استایل است.

  • تب استایل: این زبانه به شما اجازه می دهد، تغییرات پایه ای مثل تراز بندی و تنظیمات رنگ را ارئه انجام دهید.
  • تب پیشرفته: این زبانه به شما اجازه تنظیم فاصله، پدینگ، انیمیشن، حاشیه، تنظیمات رسپانسیو و css را می دهد

پلاگین ویژوال کامپوزر (رایگان و پریمیوم) بسته به نوع المان، امکانات متفاوتی برای تنظیمات استایل نمایش می دهد. برای همه المان ها تنظیمات مشترک حاشیه/ پدینگ، مرزیندی (border)، تنظیمات پس زمینه و انحنا را می توان تنظیم کرد. اما در ویرایش ستونها، تنظیمات جدیدی مثل رسپانسیو و پارالاکس را را در اختیار شما قرار می دهد.

الگو های از پیش تعریف شده: 

افزونه ویژوال کامپوزر در حال حاضر 85 طرح از پیش تعریف شده دارد. که هر کدام با هم تفاوت داردند. برخی از این طرح ها تنها بخشی از یک صفحه هستند که باید درون برگه استفاده شوند و برخی دیگر الگوی یک صفحه به صورت مجزا هستند. المنتور بیش از 120 الگوی از پیش تعریف شده دارد.

ویژگی منحصر بفرد صفحه ساز ویژوال کامپوزر

  • صفحه ساز ویژوال کامپوزر ابزاری کامل به عنوان role manager را ارئه می دهد که به شما امکاناتات زیادی می دهد. از جمله دسترسی به بخش های خاصی از صفحه ساز ویژوال کامپوزر را برای هر نقش محدود کنید.
  • ویژوال کامپوزر نیز مانند المنتور می تواند المانهای تغییر داده شده را ذخیره و در بقیه صفحات استفاده کند.
  • عادلانه است که لیست متنوع افزودنی های ویژوال کامپوزر پرو به عنوان یکی دیگر از ویژگی های انحصاری آن در نظر گرفته شود.

ویژگی های منحصر بفرد صفحه ساز المنتور

  • هر یک از تمپلیت های ذخیره شده در افزونه المنتور را می توانید. به عنوان شورت کد در سایدبار، فوتر و هر جای دیگری استفاده کنید. هر تغییر در طرح ذخیره شده باعث بروز رسانی آن در مکان های استفاده شده می شود.
  • در نهایت، المنتور یک ویژگی حالت تعمیر و نگهداری دارد که سایت را در حالت تعمیر و نگهداری نمایش می دهد.
    مقایسه ویژوال کامپوزر و المنتور

    مقایسه ویژوال کامپوزر و المنتور

برچسب ها: بدون برچسب

افزودن نظر

فیلدهای ستاره دار الزامی می باشد.