زبان سی شارپ

زبان سی شارپ و مزایای آن نسبت به سایر زبان های برنامه نویسی

🕓 زمان مطالعه: 3 دقیقه

10 مزیت عمده زبان برنامه نویسی سی شارپ (#c)

#C یکی از مقبول ترین ، سازمان یافته ترین و محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در دنیای برنامه نویسی محسوب می شود و به عنوان یکی از مهم ترین و قدرتمند ترین زبان های برنامه نویسی شناخته شده است. C# یکی از چند زبانی می باشد که می تواند وظایف را به آسانی تکمیل نماید و اجرای کاملا روانی داشته باشد. در این مقاله ، به مزایای زبان سی شارپ نسبت به زبان های دیگر خواهیم پرداخت:

  1. زبان شیء گرا

#C زبان شیء گرای محض است و این قابلیت به ما این امکان را می دهد که برنامه های قابل نگهداری ماژولار و کدهای قابل استفاده مجدد را ایجاد نماییم. این یکی از بزرگ ترین مزایای C# نسبت به ++C محسوب می شود.

  1. مجموعه Garbage خودکار

#C دارای یک سیستم بسیار کارآمد برای پاک کردن و حذف تمام زباله ها در سیستم است. #C باعث ایجاد آشفتگی در سیستم نمی شود و سیستم در حین اجرا هنگ نمی کند.

  1. عدم بروز مشکل در صورت وجود اختلال در حافظه

#C دارای یک قابلیت عمده در زمینه پشتیبان گیری قوی حافظه می باشد. در هنگام بروز اختلال در حافظه و سایر مشکلات مشابه که موجب ایجاد مشکل در زبان ++C می شوند ، در C # نمی توانند خللی ایجاد نمایند. در این مورد ، #C دارای عملکردی کاملاً واضح نسبت به تمام زبان های دیگر می باشد.

  1. توسعه راحت تر در زبان سی شارپ

کتابخانه های class غنی ، پیاده سازی بسیاری از توابع را آسان می کنند. #C در نزد بسیاری از برنامه نویسان جهان دارای اعتبار است و دارای بیشینه تاریخی در دنیای برنامه نویسی است.

  1. Cross Platform

اگر روی دستگاه خود ، فریم ورک دات نت (NET.) را نصب کرده باشیم ، برنامه های ما به خوبی اجرا خواهند شد. این مهم ترین نیاز زبان سی شارپ است. هم چنین ، این قابلیت می تواند یک فرصت مهم برای برنامه نویسان جوان باشد تا آنها بتوانند آموزش های لازم را در مورد فریم ورک دات نت کسب نمایند.

  1. یکپارچگی بهتر در زبان سی شارپ

برنامه های کاربردی نوشته شده در فریم ورک دات نت (NET.) ، یکپارچگی و تفسیرپذیری بهتری با دیگر فناوری های NET. خواهند داشت. در واقع #C بر روی CLR اجرا می شود ، و این امر یکپارچگی آن را با مؤلفه های نوشته شده در زبان های دیگر ساده می سازد (به طور خاص، زبان های سازگار با CLR).

  1. کدنویسی با خوانایی بیشتر

مفاهیم قراردادی در متدهای get-set ، باعث خواناتر شدن کدها می شوند. هم چنین در #C ما نیازی به نگرانی در مورد فایل های هدر نداریم.

  1. کمبود انتخاب

هنگامی که در بستر مایکروسافت کار می کنیم ، برای همه چیز ، ابزاری داریم. از این رو ، اساساً ، ما نیازهای خود را با ابزار مطابقت می دهیم و از آنها استفاده می کنیم. به همین دلیل است که C # به عنوان یک زبان حمایتی مخصوص مبتدیان توصیه شده است.

  1. پشتیبانی برنامه نویسی

ما می توانیم از شرکت مایکروسافت پشتیبانی زبان سی شارپ  (فریم ورک NET.) را خریداری کنیم ، بر خلاف جاوا که در آن اعضای انجمن پشتیبان ما هستند. از این رو ، اگر برنامه ما به درستی پیش نرود ، می توانیم مسائل خود را با پشتیبانی مایکروسافت حل کنیم.

  1. سازگاری Backward

برنامه های کاربردی NET. تنها در پلتفرم های ویندوز کار می کنند و مایکروسافت برنامه پشتیبانی بازنشستگی را برای سیستم عامل های ویندوز قدیمی انجام می دهد. از این رو ، اگر قصد داشته باشیم نسخه جدیدی از ویندوز را تهیه نماییم ، همیشه نیاز به ارتقاء فریم ورک NET. خود نیز داریم. این می تواند یک مزیت یا یک ضرر محسوب شود. نیاز به بهبود همیشگی به ما انگیزه کارهای سخت و فوق العاده در زمینه کاریمان را می دهد. و این می تواند چیز خوبی باشد.

افزودن نظر

فیلدهای ستاره دار الزامی می باشد.