link-shortener

کوتاه کننده لینک چیست؟

🕓 زمان مطالعه: 4 دقیقه

کوتاه کننده لینک

لینک یا URL همان آدرس اینترنتی سایت ­ها هست که می تواند طول­ های متفاوتی داشته باشد. استفاده از لینک برای هر سایت نیازمند پیروی از قوانین خاصی می باشد، برای مثال طول لینک و کاراکترهای آن نباید از یک مقدار تعیین شده کم تر یا بیشتر باشد. لینک های طولانی سایت می تواند تاثیر منفی بر سئو داشته باشد. کوتاه کننده لینک سرویسی است که به شما این امکان را می­دهد که در موارد خاصی طول لینک خود را کوتاه کرده و کاربران با کلیک بر یک لینک کوتاه تر نیز به سایت شما هدایت شوند.

چرا استفاده از کوتاه کننده لینک مهم است؟

از نظر سئو هرچه طول لینک و URL سایت کوتاه تر باشد، بهتر است. این مساله دلایل مختلفی دارد. اشتراک گذاری لینک‌­های کوتاه در مقایسه با لینک‌­های بلند بسیار ساده تر می باشد. در صورتی که شما قصد تبلیغات سایت خود را دارید و می‌خواهید URL آن را در صفحات دیگر به اشتراک بگذارید، هرچه طول آن کم تر باشد، برای شما بهتر است.

  • دنیای دیجیتال، دنیای سرعت است و رقابت نه بر سر ساعت‌­ها، بلکه بر سر دقایق و ثانیه­‌ها هست. هر چه لینک شما کوتاه تر باشد و شما از یکی از سرویس‌­های کوتاه کننده لینک استفاده نمایید، هم شما و هم کاربران برای نوشتن آدرس آن و یا ارسال آن در پیامک یا ایمیل، زمان و انرژی کم تری نیاز خواهند داشت. مطمئن باشید همین مساله نه چندان با اهمیت می‌­تواند تاثیر بسیار زیادی بر سئوی سایت شما و میزان بازدید از آن بگذارد.
  • بسیاری از سایت ها دارای محدودیت در تعداد کاراکتر هستند برای مثال اگر نمی خواهید که انتشار محتوا در توییتر به همراه لینک را از دست بدهید باید طول لینک‌ها و تعداد کاراکترها را محدود کنید یا از کوتاه کننده لینک استفاده نمایید البته برخی از این سرویس ها خودشان کوتاه کننده لینک دارند و لینک شما را کوتاه می‌ کنند اما مزیت استفاده از کوتاه کننده لینک‌ها این است که می‌توانید آمار تعداد کلیک بر روی لینک ها را هم بدست بیاورید.
  • نکته مهم و قابل توجه آن که استفاده از سرویس‌­های کوتاه کننده لینک رایگان است. شما می­‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه اضافی آدرس اینترنتی سایت خود را کوتاه و بهینه کرده و آن را در سایت‌‌های دیگر به اشتراک گذارید.
  • عدم نمایش لینک بلند و واقعی به کاربران از دیگر مزایا و دلایل اهمیت استفاده از کوتاه کننده آدرس اینترنتی می باشد. خودتان تنها برای چند لحظه تصور کنید که بالای مرورگر شما یک آدرس طولانی با کاراکترهای بسیار وجود دارد. این حالت را با یک URLکوتاه مقایسه کنید. واکنش و احساس شما بدون شک نسبت به لینک­های ساده‌تر و کوتاه‌‌تر بهتر می شود.
کوتاه کننده لینک

کوتاه کننده لینک

مزایای استفاده از سرویس­‌های کوتاه کننده لینک

در بخش بالا شما با دلایل اهمیت استفاده از سرویس‌­های کوتاه کننده آدرس اینترنتی آشنا شدید، اما علاوه بر این موارد، استفاده از یک لینک کوتاه چه مزایای دیگری برای شما به دنبال خواهد داشت؟ اگر تبلیغات موثر و ارتقای سئوی سایت برای شما مهم هست، استفاده از لینک­‌های کوتاه تر می­‌تواند به شما به شکل قابل توجهی کمک کند. بخشی از مزایای استفاده از لینک‌­های کوتاه شامل موارد زیر می‌­باشد.

  1. استفاده راحت تر در صفحات اجتماعی
  2. استـفاده از لینک‌های کوتاه شده اختصاصی با سلیقه شما
  3. استفاده راحت تر از لینک­‌های کوتاه در ایمیل مارکتینگ و پیامک‌­های تبلیغاتی
  4. تاثیر بیشتر برای بازاریابی آفلاین
  5. استفاده دائمی از سرویس­‌ها
  6. کسب درآمد جداگانه

سرویس­‌های کوتاه کننده URL چه اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهند داد؟

استفاده از سرویس­‌های کوتاه کننده آدرس سایت می‌­تواند اطلاعات بسیار جالب و البته مهمی را در اختیار شما قرار بدهد تا بتوانید از آن­ها برای ارتقا سئوی سایت خود استفاده نمایید. این سرویس‌‌ها اطلاعاتی مانند تعداد افرادی که وارد سایت شما شده اند، نوع سیستم عامل و مرورگر آن‌ها، محدوده جغرافیایی و تعداد کلیک‌ها در یک بازه زمانی مشخص را به شما نمایش می دهد.

در نهایت این سرویس هابه شما نشان می­‌ دهند که هر فایل تبلیغاتی چه تعداد کاربر را به سایت شما هدایت کرده تا بتوانید ضعیف ترین و بهترین تبلیغات خود را بررسی نمایید.

بررسی این فاکتورها و اطلاعات به شما این امکان را می‌ ­دهد که بتوانید با نقاط ضعف و قوت سایت خود آشنا شده و اقدامات لازم را جهت ارتقا سئوی سایت انجام دهید.

کوتاه کننده لینک

کوتاه کننده لینک

بهترین سرویس­‌های کوتاه کننده لینک کدامند؟

بعد از آن که با دلایل اهمیت و مزایای استفاده از سرویس­‌های کوتاه کننده لینک آشنا شدید، در این بخش بهترین سرویس‌­ها را به شما معرفی می کنیم.

  • سرویس Bitly
  • سرویس Tinyurl
  • سرویـس Ouo.io
  • سرویس Ow.ly
  • سرویس t.co
  • سرویـس is.gd
  • سرویس Bl.Ink
  • سرویس v.ht
  • سرویـس Shorl.com
  • سرویس Sniply
  • سرویس b2n.ir
  • سرویـس ADF.ly

نحوه استفاده از سرویس‌­های کوتاه کننده لینک

استفاده از این سرویس‌­ها و سایت­‌ها بسیار ساده می باشد. بعد از ورود به این سایت ها در صورت نیاز ثبت نام می‌ ­کنید. این ثبت نام شامل وارد کردن اطلاعات شخصی شما خواهد بود. کافی است در کادری که جهت کوتاه کردن لینک قرار داده شده لینک مورد نظر را قرار داده و گزینه shorten را انتخاب کنید.

برچسب ها: بدون برچسب

افزودن نظر

فیلدهای ستاره دار الزامی می باشد.