HDX چیست؟

HDX چیست و کاربرد آن؟

🕓 زمان مطالعه: 6 دقیقه

HDX چیست؟

فناوری HDX تجربه ای با کیفیت بالا را به کاربران برنامه های متمرکز و دسک تاپ ، در هر دستگاه و شبکه ای ارائه می دهد. در بالاترین سطح پروتکل کنترل ازراه دور مستقل (ICA) قرار دارد که به بهترین شبکه شهرت پیدا کرده است ,بیش از 20 سال نوآوری دارد.  HDX در محیط هایی چون  شرکت های بزرگ اثبات شده و میلیون ها کاربر در سراسر جهان به آن دسترسی دارند.

HDX حول سه اصل فنی طراحی شده است: تغییر مسیر هوشمند ، فشرده سازی تطبیقی و تکثیر داده ها. که در ترکیبات مختلف اعمال می شود و به ترتیب های زیر طراحی شده اند:

• تجربه IT و کاربر را بهینه کنید.
• مصرف پهنای باند را کاهش دهید.
• افزایش تراکم کاربر در هر سرور میزبان.

سه اصل فنی HDX

تغیر مسیر هوشمند

تغییر مسیر هوشمند فعالیت صفحه ، دستورات برنامه ، دستگاه نقطه پایانی و قابلیت های شبکه و سرور را بررسی می کند. تا بلافاصله تعیین کند که چگونه و کجا یک برنامه یا فعالیت دسک تاپ ارائه شود. این تفسیر شدن می تواند در دستگاه نقطه پایانی یا سرور میزبان رخ دهد:
اهرم های هدایت مجدد مشتری قدرت پردازش نقاط انتهایی است. در صورت وجود ، برای آزاد کردن سرور برای مدیریت سایر فرآیندها یا کاربران بیشتر بهره می برد.
هدایت مجدد دستگاه وسایل جانبی مانند وب کم ، چاپگرها ، اسکنرها ، قلم های دیجیتال و موش های سه بعدی را در سطح محلی رهگیری می کند. تا به کاربران امکان برقراری ارتباط با این دستگاه ها را در جلسات بدهد.

فشرده سازی تطبیقی

فشرده سازی تطبیقی یک ویژگی اصلی فکری پروتکل ICA است که اجازه می دهد. نمایشگرهای چندرسانه ای غنی در اتصالات شبکه thin تحویل داده شوند. HDX ابتدا تعدادی از متغیرها را ارزیابی می کند مانند نوع ورودی ، دستگاه و صفحه نمایش (متن ، فیلم ، صدا ، چندرسانه ای). در مرحله بعدی ، کدک فشرده سازی بهینه و بهترین نسبت استفاده از CPU و / یا GPU را انتخاب می کند. سپس بر اساس هر کاربر منحصر به فرد و مبانی ، هوشمندانه سازگار می شود این هوشمند سازی در هر کاربر ، یا حتی در هر جلسه سازگار است.

تقلید از ترافیک شبکه

با کپی برداری از ترافیک شبکه ، با استفاده از الگوهای مکرر در داده هایی که معمولاً قابل دسترسی هستند.  مانند گرافیک بیت مپ ، اسناد ، کارهای چاپی و رسانه های جریانی. داده های جمع شده بین مشتری و سرور کاهش می یابد. با ذخیره این الگوها فقط می توان تغییرات را از طریق شبکه منتقل کرد. و ترافیک تکراری را از بین برد. HDX همچنین از پخش چندرسانه ای جریان های چندرسانه ای پشتیبانی می کند. جایی که یک انتقال از منبع توسط چندین “مشترک” در یک مکان مشاهده می شود.  نه اتصال یک به یک برای هر کاربر.
بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه این اصول در مورد فن آوری های مختلف HDX اعمال می شود و جزئیات بیشتر آن.

چگونه HDX عملکرد صوتی ، تصویری و چندرسانه ای را بهینه می کند؟

کاربران انتظار دارند نتیجه های تحویل برنامه و دسک تاپ دارای ویژگی های صوتی و چندرسانه ای نزدیک به زمان واقعی باشند. مشابه آنچه از برنامه های محلی و پیاده سازی های دسک تاپ دریافت می کنند. فناوری های HDX با استفاده از خط مشی ها و الگوها ، صدا ، مالتی مدیا و ویدئو با قابلیت پهنای باند شفاف را ارائه می دهند. و این کار را با بهینه سازی نمایشگر و عملکرد فوق العاده انجام می دهند.

بهینه سازی نمایشگر

HDX Adaptive Transport اطمینان حاصل می کند. که همه عملکردهای جلسات کاربر از جمله گرافیک . حتی با تغییر ویژگی های شبکه – عملکرد خوبی داشته باشد. این امر از طریق پروتکل Citrix’s Enlightened Data Transport (EDT) انجام می شود. که استفاده هوشمند و قابل اعتماد از UDP را برای عملکرد بهینه انجام می دهد. حمل و نقل تطبیقی به جلسات اجازه می دهد. تا بدون نیاز به هیچگونه پیکربندی بدون نیاز به تنظیمات بین EDT / UDP و TCP یکپارچه شوند. نتیجه نهایی یک جلسه بسیار پاسخگو برای طیف وسیعی از نقاط پایانی مشتری است.

بهینه سازی های صفحه نمایش Citrix از هر دو کدک H.264 و H.265 برای کیفیت تصویر برتر با حداقل مصرف پهنای باند استفاده می کند. کدگذاری با استفاده از این استانداردها می تواند در کل جلسه اتفاق بیفتد. هر دو سخت افزار GPU سرور و کلاینت در صورت وجود برای تصاویر خیره کننده که باعث صرفه جویی در منابع نیز می شوند ، استفاده می شوند.

ارتباطات یکپارچه

کنفرانس های وب به صداهای بلادرنگ و فزاینده های صدا، اشتراک فیلم و فیلم با کیفیت بالا نیز نیاز دارند. HDX تضمین می کند که ترافیک صوتی همیشه بالاترین اولویت شبکه را دریافت می کند.  شامل برچسب گذاری بسته برای QoS ، در یک کانال مجازی اختصاصی در پروتکل ICA برای صدای RTP / UDP است. این تاخیر باعث افزایش کیفیت صدا می شود و لرزش صدارا به حداقل میرساند.

Citrix نتایج مشترکی با فروشندگان عمده ارتباطات یکپارچه UCاز جمله:. مایکروسافت Skype برای تجارت، Cisco (Jabber) و Avaya (one-X) برای فعال کردن ارتباط peer-peer بین نقاط انتهایی دارد.  در زمانی که برنامه به طور مرکزی در یک محیط مجازی میزبانی می شود. خط مشی های بهینه سازی در زمان واقعی از تأخیر ناشی از “پیچیدن مو” یا (hairpinning)جلوگیری می کنند.  بنابراین صدا و تصویر می توانند بدون حرکت کامل به میزبان مرکزی در مرکز داده ، از نقطه انتهایی به نقطه انتهایی منتقل شوند. نتیجه یک تجربه کاربری عالی و تراکم کاربر بالاتر در سرور میزبان است.

چند رسانه ای

با استفاده از تغییر مسیر محتوای مرورگر ، ارائه ویدیوی YouTube را همراه با انواع دیگر محتوای فشرده تحت وب بارگیری کنید. از طریق خط مشی هایی برای کنترل URL ، واکشی رفتار و موارد دیگر ، کاملاً قابل تنظیم است ، این ویژگی ضمن ارائه یک تجربه کاملاً محلی ، مصرف منابع سرور و ترافیک شبکه مشتری را به طور چشمگیری کاهش می دهد.  همه اینها در چارچوب مرورگر وب است که در حال انتشار است یا در یک دسک تاپ مجازی.

پشتیبانی از فیلم چندرسانه ای برای Windows Media و فیلم ویدیویی Flash به صدها یا حتی هزاران کاربر اجازه می دهد. محتوای ویدیویی را که ممکن است فقط یک بار ارائه و انتقال داده شود مشاهده کنند. این می تواند تا 95٪ در پهنای باند صرفه جویی کند. و منابع مرکز داده برای رویدادهای زنده ویدیویی ، کانال های خبری و برنامه های آموزشی دفاتر شعب ایجاد کند.

تغییر مسیر چندرسانه ای تأثیر زیادی در کاهش استفاده از پردازنده از سرورهای میزبان دارد. که به کاربران بیشتری اجازه می دهد برای مقیاس پذیری بیشتر از هر سرور پشتیبانی شوند. تغییر مسیر فلش و تغییر جهت ویندوز مدیا ، پخش محتوای غنی را به دستگاههای سازگار مشتری منتقل می کند. از چندرسانه ای ارائه شده توسط سرور فقط به عنوان گزینه بازگشت استفاده می شود.

چگونه HDX از وضوح 4K و چند مانیتور پشتیبانی می کند؟

موارد استفاده در پزشکی ، ساخت و امور مالی همیشه در حال افزایش است. و به نمایشگرهایی با وضوح بالا و یا تنظیمات با بیش از یک نمایشگر نیاز دارند. فضای کاری Citrix ، برنامه های مجازی Citrix و دسک تاپ با استفاده از قابلیت های اساسی. سخت افزار گرافیک همراه با فناوری های HDX برای تصاویر واضح ، دقیق و متن واضح ، پشتیبانی گسترده ای از این سناریوها دارند.

چگونه می توان با HDX 3D Pro گرافیک تجاری و حرفه ای را بهینه کرد؟

HDX 3D Pro یک فناوری تخصصی است که پیشگام استفاده از پردازنده های گرافیکی (GPU) در برنامه های مجاز و دسک تاپ Citrix است. امروزه کارت های GPU آگاه از مجازی سازی وجود دارد که با استفاده از یک GPU فیزیکی شتاب سخت افزاری را برای چندین ماشین مجازی (VM) فراهم می کند. این فناوری که ابتدا برای گرافیک حرفه ای سه بعدی پیشرفته طراحی شده است.  اکنون برای بهینه سازی عملکرد برنامه های گرافیکی تجاری که از شتاب GPU استفاده می کنند.  مانند مرورگرهای وب و برنامه های Microsoft Office ، در دسترس است.

چگونه HDX از بیشترین تنوع دستگاه های جانبی پشتیبانی می کند؟

HDX اتصال یکپارچه پلاگین و بازی را برای طیف وسیعی از دستگاه ها مانند وب کم ، پخش کننده های موسیقی.  ضبط کننده های صوتی و لوازم جانبی ویژه فراهم می کند. تغییر مسیر USB به ابر باعث می شود که این وسایل جانبی در جلساتی برگزار شود. که صدها مایل از محل استفاده فاصله دارند. فناوری های HDX برای اطمینان از بازخورد در زمان واقعی و پشتیبانی از ویژگی کامل ، ترافیک USB را نسبت به شرایط مشترک شبکه گسترده بهینه می کنند. پشتیبانی از قلم های دیجیتال ، پد های امضای الکترونیکی و ترسیم قرص در برنامه های میزبان ابر. یک نیاز مهم در خرده فروشی ، امور مالی ، طراحی ، CAD و سایر بازارهای اینچنینی است.

چگونه فناوری HDX و برنامه ها و دسک تاپ های مجازی Citrix با فضای کاری Citrix ادغام می شوند؟

فناوری های HDX پایه و اساس برنامه های Citrix و پلتفرم تحویل دسک تاپ است . که یک برنامه برتر مجازی و دسک تاپ را فراهم می کند که از هر دستگاهی در هر شبکه قابل دسترسی است و به کاربران نهایی یک تجربه کاربردی و دسک تاپ را می دهد. که با رایانه های محلی رقابت می کند . حتی وقتی مردم از شبکه های چندرسانه ای ، همکاری در زمان واقعی ، لوازم جانبی USB و برنامه های گرافیکی سه بعدی در پهنای باند و با تاخیر زیاد استفاده می کنند.

با استفاده از فضای کاری Citrix ، برنامه های مجازی Citrix و دسک تاپ و فناوری های HDX ، IT می تواند. با موفقیت برنامه های مجاز و دسک تاپ Citrix را فراتر از مقر اصلی شرکت به کاربران از راه دور ، تلفن همراه و دفاتر شعبه گسترش دهد. همه اینها ضمن حفظ سطح بالایی از امنیت و کنترل داده های شرکت است.

برچسب ها: بدون برچسب

افزودن نظر

فیلدهای ستاره دار الزامی می باشد.