طراحی سایت در تبریز

طراحی سایت در تبریز

🕓 زمان مطالعه: 10 دقیقه

برای اینکه شما برای کسب و کار خودتان سایت راه اندازی کنید، ابتدا نیاز است با اصول طراحی سایت آشنا باشید. قبل از هرکاری باید به دنبال یک شرکت طراحی وب سایت تبریز باشید، بعد از آن مشخص کنید که چه نوع سایتی و با چه ویژگی‌هایی را در نظر دارید. تبریز وب سایت معتبر ترین شرکت ارائه دهنده طراحی سایت حرفه و بهینه سازی سایت و خدمات مد نظر شما است .

طراحی وب سایت از زمانی که اولین سایت در سال 1991 منتشر شد تا الان مسیر طولانی را طی کرده است . امروزه بیش از یک میلیارد وب سایت در انترنت فعالیت می کند همچنین طراحی سایت در تبریز وب سایت به صورت حرفه ای انجام میگیرد در مجموعه تبریز وب سایت بیش از صد ها سایت در در کسب و کار های متفاوت طراحی و بهینه شده است بنابراین، اگر اینجا هستید تا درباره دنیای طراحی وب بیشتر بدانید، به جای درستی آمده اید. به عنوان مقدماتی جهت دریافت مشاوره و یادگیری نحوه طراحی وب سایت این مقاله به بررسی فاکتور های مورد نیاز می پردازد و نکات مفیدی را با تعریف اصطلاحات و ایده های مهم و مشاهده نمونه هایی که به شما بینش بیشتری می دهد، مرور می کند.

طراحی سایت در تبریز

طراحی وب سایت ، هنر برنامه ریزی و تنظیم محتوا در یک وب سایت به گونه است که بتوان آن را به صورت آنلاین به اشتراک گذاشت به صورتی که تمامی کاربران در صورت نیاز بتواند آنرا مشاهده کنند . یک طراح متخصص روی ظاهر ، چیدمان ، و در برخی موارد محتوای وب سایت تمرکز می کند منظور از ظاهر وب سایت به رنگ ها، تایپوگرافی و تصاویر استفاده شده مربوط می شود . از جمله چیدمان سایت میتوان به چگونگی ساختار و طبقه بندی اطلاعات اشاره کرد. یک وب سایت خوب که به شکل ساده طراحی شده باشد که هدف از آن جلوگیری از سردرگمی کاربران می باشد. اعتماد مخاطب هدف را جلب کرده و تقویت می کند م تا حد امکان کاربر را به هدف از جست جوی خود میرساند . طراحی واکنش گرا و تطبیقی دو روش رایج برای طراحی وب سایت هایی هستند که هم در دسکتاپ و هم در موبایل به خوبی کار می کنند . ترکیبی از عناصر زیبایی‌شناختی و کاربردی، طراحی وب نوعی طراحی دیجیتال است که ظاهر یک وب سایت از جمله رنگ ها ، فونت ها ، گرافیک و روابط کاربری آن را تعیین می کند. امروزه با ایجاد وب سایت برای هر کسب و کار یکی از ارکان حضور در فضای مجازی و موتور های جستجو می باشد به همین دلیل دنیای طراحی وب از جمله طارحی واکنشگرا و طراحی رابط کاربری همیشه و مداوم در حال تحول و پیشرفت است تا نیازهای رو به رشد صاحبان وب سایت و بازدیدکنندگان را به طور یکسان برآورده کند . طراحی وب اغلب یک فرآیند مشارکتی است که دانش و ابزارهای صنایع مرتبط را از آمار طراحی وب تا بهینه سازی SEO و UX ترکیب می کند.

طراحی سایت واکنشگرا چیست؟

طراحی یک سایت ریسپانسیو یا همان سایت واکنش گرا رویکردی برای طراحی صفحاتی است که بدون توجه به وضوعح کنترل شده توسط سایز دستگاه های مختلف ظاهر می شود طراحی سایت ریسپانسیو معمولا بر اساس رزولوشن برای زمانی که محتوا به آن سایز از دیدیگاه مقایس می شود انجام شود و بارگذاری صفحه در سیستم های مختلف تبلت ها ، تلفن ها ، دسکتاپ ها با هر رزولوشن متفاوت تنظیم می شود . در طراحی ریسپانسیو، می توانید قوانینی را برای نحوه جریان محتوا و نحوه تغییر طرح بندی بر اساس محدوده اندازه صفحه تعریف کنید. طرح های واکنش گرا  به تغییرات عرض مرورگر با تنظیم قرار دادن عناصر طراحی و المان ها به تناسب در فضای موجود پاسخ می دهد اگر یک سایت واکنش گرا روی دسکتاپ باز کنید و اندازه پنجره مرورگر را تغییر دهید محتوا به صورت پویا  صفحه را به گونه ای تنظیم می کند که متناسب با پنجره مرورگر باشد این سایت فضای موجود در تلفن های همراه ، تبلت و دسکتاب را بررسی می کند و سپس خود را با چیدمان ایده آل معرفی و بارگذاری می کند

طراحی سایت در تبریز

طراحی سایت در تبریز به صورت ریسانسیو انجام می شود

موارد ملاحظاتی و روش ها برای طراحی واکنشگرا

با طراحی واکنشگرا شما برای انعطاف پذیری صفحات در هر جنبه و اندازه باید در طراحی خود تصاویر ، متن ، و طرح بندی را در  نظر بگیرید و بنابراین در زیر به موارد مهمی اشاره می کنیم :

  • ابتدا رویکرد موبایل را در نظر بگیرید: به جای دستگاه های دسکتاپ ابتدا فرایند طراحی صفحات را برای دستگاه های تلفن همراه در نظر گرفته و شروع کنید .
  • تصاویر و فایل ها ایجاد کنید
  • استفاده از گرافیک برداری مقیاس پذیر را در اولویت قرار دهید .
  • طراحی صفحات ریسپانسیو شامل سه یا چن نقطه شکت باشد یعنی طرح بندی برای چند دستگاه متفاوت انجام شود .
  • ظرافت طراحی و مینیمالیسم را هدف بگیرید .
  • دسترسی به صفحات را هدف بگیرید .
  • محتوا را متناسب با زمینه های کاربران اولویت بندی و پنهان کنید . سلسله مراتب بصری خود را بررسی کنید و از کشوهای آشکارسازی و پیمایش پیشرو استفاده کنید تا ابتدا موارد مورد نیاز کاربران را ارائه دهید. اقلام غیر ضروری (خوب بودن) را در درجه دوم قرار دهید .
  • از الگوهای طراحی برای به حداکثر رساندن سهولت استفاده برای نیاز کاربران و تسریع در آشنایی آن ها استفاده کنید: به عنوان مثال، الگوی رها کردن ستون محتوا را با انواع صفحه های نمایش متناسب می کند .

طراحی سایت تطبیقی چیست ؟

طراحی وب سایت تطبیقی شبیه به طراحی واکنشگرا است هر دو روش برای طراحی در طیف های متنوعی از دستگاه ها و سیستم ها هستند . تنها تفاوت این روش ها درنحوه تنظیم محتوا می باشد . در طراحی واکنش گرا تمام محتوا و عملکرد برای هر دستگاه یکی است بنابر این یک مرورگر دسکتاپ و موبایل با صفحه نمایش های متفاوت محتوای یکسانی را نمایش می دهد و فقط در چیدمان محتوا با هم فرق خواهد داشت . طراحی تطبیقی تا حدی پاسخگویی را بالا می برد در حالی که طراحی ریسپانسیو فقط بر روی دستگاه تمرکز می کند طراحی تطبیقی هم دستگاه و هم زمینه کاربر را در نظر می گیرد این به این معناست محتوا و عملکرد یک برنامه وب می تواند بسیار متفاوت از نسخه ارائه شده در دسکتاپ به نظر برسد و رفتار کند . به عنوان مثال، اگر یک طراحی تطبیقی ​​پهنای باند کم را تشخیص دهد یا کاربر به جای دستگاه دسکتاپ روی یک دستگاه موبایل باشد، ممکن است یک تصویر بزرگ بارگیری نشود . در عوض، ممکن است یک نسخه خلاصه کوچکتر از اینفوگرافیک را نشان دهد .

اهمیت طراحی سایت

عنوان توضیحات
مدیریت کسب و کار با اصول کسب و کار اینترنتی و تیمی آشنا باشید.
دیجیتال مارکتینگ از اینستاگرام ، یوتیوب و … بازدید جذب کنید
تجربه کاربری مناسب هر المانی را در جای مناسب خود قرار دهید .

 انواع طراحی سایت در تبریز وب سایت

امروزه هر کسب و کار برای گسترش و پیشرفت کار خود نیازمند یک سایت هستند وب سات شما می تواند یک محور اصلی موفقیت تجارت شما باشد این عامل کاملا به توانایی تاثیرگذاری وب سایت شما برای کاربر دارد . در ادامه مطلب لیستی از طراحی های مختلف وب سایت و بهترین زمان استفاده از هر یک را در ادامه بررسی می کنیم :

  • طراحی سایت تک صفحه ای
  • طراحی سایت استاتیک
  • طراحی سایت داینامیک
  • طراحی سایت تعاملی
  • طراحی سایت ثایت

طراحی سایت تک صفحه

طراحی سایت تک صفحه ای به سایت هایی گفته می شود که تمام اطلاعات خود را در یک صفحه وب سایت منتقل می کنند سایت تک صفحه ای تا جایی که طراح بتواند مطالب را بگنجاند طولانی می شود و به کاربران این امکان را میدهد برای دیدن مطالب صفحه و ازلاعات به پایین اسکرول کنند . ما در مجموعه تبریز وب سایت خدماتی همچون انواع سایت های تک صفحه ای و طراحی سایت تبریز و سراسر جهان را ارائه می دهیم این نوع طراحی می تواند بسیار متنوع باشد زیرا کاربرد های منحصر به فرد زیادی دارد . به عنوان مثال، می توان از آن برای فروش محصولات استفاده کرد یا می توان داستان شرکت را با پیشرفت صفحه بیان کرد ، یا می توان از سایت تک صفحه ای برای هنرمندان برای به اشتراک گذاشتن داستان و نمونه کارها استفاده کرد .

وب سایت استاتیک

وب سایت ایستاتیک به سایت هایی گفته می شود که تعامل کمی با کاربر دارد و طراحی آن به طور کلی در همه پلتفرم ها سازگار است. اغلب، وب سایت ها با استفاده از کد های اولیه مانند HTML یا CSS ایجاد می شوند و دارای تعدادی صفحه وب است که می تواند به ایجاد هزینه کم برای ایجاد سایت کمک کند. به دلیل مدل ساده و توانایی محدود آن در تعامل با بازدیدکنندگان، وب سایت های استاتیک به جای فروش کالا و خدمات، عموماً برای انتقال اطلاعات استفاده می شوند.

وب سایت داینامیک یا پویا

وب سایت های داینامیک بر خلاف وبسایت های استاتیک به کاربران اجازه تعامل با مطالب موجود در صفحات وب را می دهد تا وب سایت های فعال تری را ایجاد کنند کد هایی مانند جاوا اسکریپت، PHP یا ASP برای توسعه این نوع صفحات وب اغلب به چیزی با کمی تطبیق پذیری بیشتر نیاز دارد به دلیل طراحی پیچیده تر و تخصصی تر وب سایت های داینامیک هزینه بیشتری نسبت به سایت های استاتیک دارند با این حال، آنها همچنین می توانند به طور موثر اطلاعات و مزایای یک محصول یا خدمات را از طریق یک نمایشگر جذاب انتقال دهند .

طراحی تعاملی

طراحی وب سایت واکنش گرا بسته به اندازه مرورگر، چیدمان و نمایش اطلاعات خود را تغییر می دهد. چه وب سایت در دستگاه موبایل یا لبتاپ یا مانیتور کامپیوتر مشاهده شود، صفحه وب می تواند با قرار دادن متن و مقیاس بندی تصاویر، خود را دستکاری کند تا صفحه نمایش هر اندازه ای را با مرتبط ترین اطلاعات پر کند. این نوع طراحی برای بسیاری از وب سایت ها و سازمان ها مفید است، زیرا به کاربران اجازه می دهد اطلاعات و محصولات را در دستگاه های مختلف راحت تر مرور کنند .

طراحی سایت انعطاف پذیر

یک طراحی وب سایت انعطاف پذیر مانند یک طراحی واکنش گرا عمل می کند، با این تفاوت که طرح بندی صفحه را بسته به اندازه صفحه دستکاری نمی کند. طراحی به خودی خود کل صفحه وب را به تناسب اندازه پنجره انتخابی کوچک یا کشیده می کند، که می تواند برای صفحات وب که نمی خواهند اطلاعات را بسته به اندازه مرورگر قربانی کنند، مفید باشد. با این حال، این همچنین می تواند باعث شود که طرح هنگام مشاهده آن بر روی صفحه نمایش های خیلی کوچک یا خیلی بزرگ، متن بسیار کوچک یا تاب دار داشته باشد .

طراحی ثابت

یک طراحی ثابت به طراحان اجازه می دهد تا وب سایتی ایجاد کنند که بدون توجه به سایز پنجره یا صفحه نمایش تغییر نکند. این ساختار سایت از وضوح دقیقی استفاده می کند و برای اندازه گیری دقیق آن چه کاربر در حال مشاهده آن بر روی دستگاه های مختلف موبایل یا مانیتور کامپیوتر باشد، باز می شود. وضوح دقیق می تواند به طراحان کمک کند تا یک طرح وب سایت خاص ایجاد کنند که می دانند در هر دستگاه مرورگر بدون تغییر ثابت می ماند. با این حال، این نوع طراحی همچنین می تواند برای کاربران در صفحه های کوچک تر دردسر ایجاد کند، زیرا ممکن است برای پیمایش در صفحه و یافتن اطلاعات مورد نیاز آنها به تلاش بیشتری نیاز باشد .

طراحی سایت تبریز

تقویم محتوایی از پارامتر های مهم طراحی سایت در تبریز است

چگونه میتوانیم یک سایت طراحی کنیم ؟

در ادامه این مقاله مراحل طراحی یک سایت و اصول طراحی را مرحله به مرحله برای شما توضیح خواهیم داد

  1. هدف خود را مشخص کنید : داشتن یک هدف خلاقانه اولین قدمی است که به شما کمک میکند تا یک فرایند طراحی جذاب را ایجاد کنید اگر ایده ای در مورد هدف نهایی داشته باشید بیان ایده و انتخاب فاکتور ها طراحی سایت که مستقیما ذهن بیننده را تحت تاثیر قرار می دهد آسان میشود و طراحی سایت طبق ایده های شما انجام می شود.
  2. محدوده پروژه خود را مشخص کنید : تعیین این محدوده در طول فرایند راه اندازی سایت یکی از دشوارترین مراحل محسوب می شود درک محدوده، انتظارات و منابع ثابت نیست. در طول فرآیند تغییر می کند، که ممکن است بر کیفیت پروژه شما تأثیر بگذارد و ممکن است منجر به کار بیشتر شود.کار بر روی پرژه ای که قبلا روی آن برنامه ریزی نکرده باشیم اصلا قابل انتظار نیست تعیین محدوده پروژه مانند جدول زمانی پروژه، تعداد کل صفحات وب، ویژگی هایی که در وب سایت خود می خواهید و غیره به شما کمک می کند تا بدون هیچ زحمتی به اهداف وب سایت خود برسید.
  3. به طراحی وب سایت اقدام کنید : هنگانی که تمرکز واضح در مورد سایت مورد نظر داشتید باید نقشه سایت خود را تنظیم کنید نقشه سایت به شما کمک می کند تا ارتباط بین تمام صفحات وب سایت را در نظر بگیرید و مطابق با اهداف مورد نظر به روزرسانی کنید . طراحی وب سایت نه تنها به شما در درک عناصر ضروری کمک می کند، بلکه به شما این امکان را می دهد تا بدون هیچ زحمتی وب سایتی مطابق با وب سایت خود طراحی کنید. ما در طراحی سایت در تبریز همراه شما هستیم میتوانید پروژه های خود را به ما بسپارید
  4. تولید محتوای سایت را انجام دهید : بعد از راه اندازی سایت کار به مرحله تولید محتوا می رسد با انتشار محتوای قوی و با کیفیت و جذاب به راحتی میتوانید در موتور های جستجو رتبه کسب کنید و کاربر را به سمت سایت خود جذب کنید علاوه بر ایجاد تعامل، محتوای وب سایت همچنین دید سایت را برای سئو افزایش می دهد. بنابراین، اگر واقعاً می‌خواهید فرآیند طراحی شما به آرامی و مؤثر انجام شود، هرگز بخش محتوا را نادیده نگیرید. ما در مجموعه تبریز وب سایت خدماتی نظیر سئو و بهیه سازی سایت در تبریز و طراحی سایت در تبریز و سایر شهر های دیگر ارائه می دهیم .
  5. وب سایت خود را توسعه دهید : در این مرحله باید سایت از نظر فنی بهینه شود و تمامی مشکلات فنی سایت آنالیز و رفع شود . این مرحله چندان دشوار نیست زیرا تمام مراحل ایجاد شده در بالا را با هم ترکیب می کند. همانطور که می دانید هزاران وب سایت به صورت آنلاین در دسترس هستند، بنابراین برای قرار گرفتن در رتبه های برتر گوگل، ایجاد یک وب سایت بدون هیچ خطایی ضروری است. پس از طراحی سایت برای کسب وکار خود و طی فرایند های مورد نیاز مطمئن باشید به نتیجه مطلوب خواهید رسید.

نتیجه گیری

در این مقاله بطور کامل طراحی سایت و انواع طراحی سایت را به طور کامل بررسی و بیان کردیم و همچنین یاد گرفتید که برای طراحی سایت چه مسیر و مراحلی را باید طی کنید و در مورد اینکه این کار در صورت تخصصی و حرفه ای بودن به چه مهارت هایی نیاز دارد  اطلاعات کسب کردید اگر می خواهید کسب و کار آنلاین و اینترنتی خود را راه اندازی کنید میتوانید پرژه های خود را به مجموعه تبریز وب سایت بسپارید اصلی ترین خدمات ما در این مجموعه طراحی سایت در تبریز و سئو سایت در تبریز و سایر شهر ها می باشد نمونه کار طراحی سایت های فروشگاهی، آموزشی، شرکتی، خبری و… را که در صفحه نمونه کار ها  میتوانید مشاهده کنید همه پروژه های اجرا شده کسب و کار های آنلاین فعال هستند همه این نمونه کار های طراحی سایت با سورسی بهینه و طبق فاکتور ها گوگل راه اندازی شده و مدیریت می شوند.

دانلود فایل pdf متن

خدمات طراحی سایت تبریز وب سایت

نمونه کار های تبریز وب سایت

طراحی-سایت-فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی

کسب و کار های فروشگاهی برای گسترش کسب و کار و فروش محصولات خود در اینترنت و فضای مجازی میتوانند یک سایت فروشگاهی راه اندازی کنند ما در تبریز وب سایت تمامی امکانات یک سایت فروشگاهی را میتوانیم روی پروژه ها به درخواست مشتریان اجرا کنیم

طراحی-سایت-شرکتی

طراحی سایت شرکتی

تمامی شرکت ها و کارخانجات برای معرفی خدمات و نمونه کار های خود میتوانند یک وب سایت راه اندازی نمایند حتی افراد میتوانند برای ثبت رزومه خود یک سایت داشته باشند این نوع وب سایت مناسب برای معرفی کسب و کار، ارائه لیست خدمات، نمایش محصول و یا پروژه های انجام شده می باشد.

افزودن نظر

فیلدهای ستاره دار الزامی می باشد.