طراحی سایت با وردپرس یا کدنویسی

طراحی سایت با وردپرس یا کدنویسی

🕓 زمان مطالعه: 4 دقیقه

طراحی سایت با وردپرس یا کدنویسی

امروزه یکی از چالش هایی که طراحان سایت با آن روبه رو می شوند انتخاب طراحی سایت با وردپرس یا کدنویسی اختصاصی است. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که از سیستم‌های مدیریت محتوا از جمله وردپرس، جوملا، دروپال و… در سایت خود استفاده کنند. در حالی که بعضی دیگر ترجیح می‌دهند با استفاده از زبان‌های تحت وب سایت خود را ایجاد کنند. در واقع هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند که در ادامه به آن می پردازیم.

طراحی سایت با استفاده از وردپرس

وردپرس در ابتدا یک پلت فرم برای وبلاگ نویسان بود اما در حال حاضر وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای کامل و چیزی بیش‌تر از یک پلتفرم وبلاگ‌نویسی است. شما می‌توانید با استفاده از آن یک وب‌سایت استاندارد، سایت شبکه اجتماعی، سایت فروشگاهی و هر سایت دیگری با آن ایجاد کنید. به همین دلیل بسیاری از افراد (از جمله بسیاری از مشاغل) این نرم‌افزار قدرتمند و ساده را انتخاب می‌کنند.

مزایای طراحی سایت با وردپرس

سادگی نصب و استفاده حتی برای مبتدیان

با مراجعه به سایت وردپرس و چند کلیک به راحتی میتوانید آن را نصب کنید. همچنین اضافه کردن صفحات پست ها و دیگر ویژگی های وردپرس نیز به همین آسانی امکان پذیر است. این ویژگی یکی از مهمترین دلایل استفاده و انتخاب وردپرس برای طراحان سایت است. و البته این مورد یکی از دلایل برتری وردپرس بر سایر سیستم‌های مدیریت محتوا مانند جوملا و دروپال است.

قالب‌های آماده فراوان

قالب‌های آماده زیادی برای انواع سایت‌های وردپرسی با کاربردهای مختلف در فروشگاه‌های اینترنتی مثل تم‌فارست قابل خریداری هستند. افرادی نیز این قالب‌ها را تهیه کرده و پس از راست‌چین کردن و افزودن فایل‌های ترجمه، آن‌ها را در فروشگاه‌های ایرانی در اختیار شما قرار می‌دهند. بدین ترتیب می‌توانید هر گاه از ظاهر سایت خود خسته شدید، به راحتی آن را تغییر دهید. البته توصیه می‌شود قالب‌های وردپرسی را جهت اطمینان از امنیت و عدم وجود کدهای مخرب، از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید.

به‌روزرسانی‌های متعدد

یکی دیگر از مزایای تیم وردپرس رسیدگی به نظرات و رفع مشکل هاییی است . که از طریق کاربران گفته می شود. متن باز بودن این سیستم و ارتباط کاربران باعث به وجود آمدن چنین ویژگی شده است.

جامعه پشتیبانی قدرتمند

درصد قابل توجهی از سایت ها در سراسر جهان از وردپرس استفاده می کنند. استفاده زیاد کاربران از وردپرس موجب رشد و شکوفایی جامعه بزرگ آن شده است. هر گاه در استفاده از وردپرس یا قالب‌ها و افزونه‌های آن به مشکل برخورد کردید، می‌توانید . کتاب‌های الکترونیکی، وبلاگ‌ها، آموزش‌های آنلاین و انجمن‌های پرسش و پاسخ زیادی را بیابید که به شما در حل مشکلتان کمک کنند.

پلاگین‌های کاربردی

صدها و شاید میلیون‌ها پلاگین وردپرس برای افزودن امکانات جانبی به سایت‌ها وجود دارند. پلاگین‌ها به شما این امکان را می‌دهند که سایت خود را هر چه بیش‌تر شخصی‌سازی کرده و سایت مورد نظر خود را تنها با چند کلیک و بدون نیاز به داشتن دانش برنامه‌نویسی ایجاد کنید. توصیه ما به شما استفاده از پلاگین‌های موجود در مخزن وردپرس یا خریداری از فروشگاه‌های معتبر است.

معایب طراحی سایت با وردپرس

آسیب‌پذیری

همانطور که اشاره شد وردپرس یک سیسنتم متن باز است و کد های آن در اختیار همه ی افراد قرار دارد. و در صورتی که فردی بتواند رخنه‌ای در آن پیدا کند. به راحتی می‌تواند میلیون‌ها سایت را هک کند. البته این توانایی مختص برنامه‌نویسان حرفه‌ای و باتجربه است که سال‌ها با این سیستم کار کرده و با کدهای آن آشنایی دارند.

هزینه‌ بالای نگهداری

اگر قالب‌ها و پلاگین‌های موجود نیازهای شما را برطرف نمی‌کنند و نیاز دارید تا از یک برنامه‌نویس برای افزودن ویژگی‌های دلخواه به سایت خود کمک بگیرید. برای شما هزینه بالایی خواهد داشت. هنگام به‌روز‌رسانی‌های وردپرس، قالب‌ها و پلاگین‌ها نیز ممکن است مشکلات و ناسازگاری‌هایی به وجود بیاید که اگر در این زمینه حرفه‌ای نباشید باید از یک متخصص وردپرس کمک بگیرید.

طراحی سایت با استفاده از زبان‌های تحت وب

طراحی سایت با استفاده از Java

جاوا امروزه یکی از محبوبترین زبان های برنامه نویسی به حساب می آید که همه جا نام آن به گوش میرسد. بسیاری از افراد به دلیل امنیت بالا، جامعه پشتیبانی قوی، امکان استفاده مجدد کدها و مقیاس‌پذیری بالای آن استفاده می‌کنند. استفاده از جاوا برای تولید اپلیکیشن‌های تحت وب پیچیده گزینه خوبی است. شما می‌توانید برای ساده‌تر کردن برنامه‌نویسی تحت وب با این زبان از jsp برای ادغام کدهای سمت سرور و کلاینت استفاده کنید.

طراحی سایت با استفاده از Python

 از زمان عرضه این زبان در سال 1989 تاکنون، روز به روز بر محبوبیت آن افزوده شده است و امروزه جامعه‌ی بسیار بزرگی از آن برای توسعه‌ی نرم‌افزارهای تحت وب، دسکتاپ و موبایل استفاده می‌کنند. اگرچه پایتون نسبت به PHP سریع‌تر است اما در مقایسه با C++ و Java سرعت پایین‌تری دارد. عدم وجود ویژگی‌های protected، private و public یکی از معایب پایتون است.

 

طراحی سایت با استفاده از Javascriptجاوا اسکریپت در مرورگر کاربر اجرا می‌شود.

و این موضوع باعث بالا رفتن سرعت سایت می‌شود. سادگی یادگیری و سرعت خوب جاوا اسکریپت باعث شده است. تا بسیاری از استارت‌آپ‌ها، از این زبان برای توسعه سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها استفاده کنند. اگر قصد دارید سایت خود را با استفاده از جاوا اسکریپت توسعه دهید، پیشنهاد می‌شود از پلتفرم Node.js برای کدنویسی سمت سرور و توسعه اپلیکیشن‌های تحت وب استفاده کنید.

در این پلتفرم متن باز از متد non-blocking برای مدیریت ورودی‌ها و خروجی‌ها استفاده می‌شود. مزیت این متد کاهش فشار بر سرور و افزایش سرعت است. نود جی اس قابلیت پیاده‌سازی بر روی سیستم‌عامل‌های Windows، Linux و Mac را دارد و توسعه وب اپلیکیشن‌‌ها را تا حد زیادی ساده می‌کند.

برچسب ها: بدون برچسب

افزودن نظر

فیلدهای ستاره دار الزامی می باشد.